۰
المعلومه:

نمایندگان عراق خواستار بمباران پایگاه نظامیان ترکیه در نینوا شدند

اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور خواستند تا در صورت عدم عقب نشینی نظامیان ترکیه از استان نینوا پایگاه آنها هدف حمله قرار بگیرد.
ی
ی
به گزارش پاپایا به نقل از میزانبه نقل از پایگاه المعلومه؛ "حاکم الزاملی"، امروز _شنبه_ در واکنش به ورود نظامیان ارتش ترکیه به استان نینوا گفت: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از "حیدر العبادی" نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح خواسته است تا در صورت عدم عقب نشینی نیروهای ترکیه از استان نینوا این نظامیان هدف قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق این درخواست را روز گذشته تقدیم فرمانده کل نیروهای مسلح کرد، افزود: نیروهایی از ارتش ترکیه متشکل از 1200 سرباز و 25 خودروی زره پوش و 3 دستگاه مین یاب وارد استان نینوا شده اند.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد: ورود نیروهای ترکیه به نینوا نقض حاکمیت عراق محسوب شده و کنون میان این افراد و داعش هیچ تفاوتی وجود ندارد.

در همین حال منابع نزدیک به شاخه نظامی حزب کارگران کردستان در مصاحبه با پایگاه المعلومه تهدید کردند که نظامیان ارتش ترکیه که در استان نینوا استقرار پیدا کردند را هدف قرار می دهند.

این منابع اقدام ترکیه در اعزام نیرو به نینوا را در راستای فتنه انگیری توصیف کردند.

از سوی دیگر  وزارت امور خارجه عراق ورود نظامیان ترک به خاک عراق را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: هرگونه حمله نظامی که با دولت مرکزی عراق هماهنگ نشده باشد به طور کامل مردود است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز در بیانیه ای از ترکیه خواست به حسن همسایگی احترام گذاشته و فورا نیروهای نظامی خود را از خاک عراق خارج کند.

روز جمعه شماری از نظامیان ارتش ترکیه وارد خاک عراق شده و در منطقه ای در استان نینوا در نزدیکی شهر موصل مستقر شدند.

هدف از این اقدام آموزش نیروهای عراقی برای جنگ با داعش اعلام شده است.

شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق بعد از بغداد، هم اکنون در کنترل داعش است.
کد مطلب: 422308