۰

اختصاص سه درصد قیر رایگان برای آسفالت راه های منتهی به مدارس روستایی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند 3 درصد قیر رایگان که جهت بهسازی راه های روستایی اختصاص یافته برای آسفالت کردن راه های منتهی به مدارس در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.
ب
ب
به گزارش پاپایا به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه بند (ی) تبصره 2 قانون بودجه سال 94 کل کشور را اصلاح کردند.
براساس ماده واحده این طرح، بند (ی) تبصره 2 قانون بودجه سال 1394 کل کشور مصوب 24 اسفندماه سال 93 به شرح زیر اصلاح می شود:
ی- وزارت نفت موظف است از طریق شرکت های دولتی تابعه ذی ربط معادل ارزش ریالی 2 تن قیر رایگان تا سقف 24 میلیارد ریال به نسبت 62 درصد در اختیار وزارت راه و شهرسازی جهت روکش آسفالت، آسفالت راه های روستایی و 20 درصد در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت آسفالت معابر و بهسازی روستاها و انجام پروژه های مشارکتی با دهیاری ها و 15 درصد در اختیار وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور) جهت آسفالت معابر شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر و 3 درصد در اختیار آموزش و پرورش، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس قرار دهد و در حساب های فی مابین خود و خزانه داری کل کشور اعمال و با آن تسویه کند.
اعتبار مذکور 100 درصد تخصیص یافته تلقی شده و وزارت نفت تا پایان سال مالی 94 نسبت به تخصیص و تحویل کامل قیر اقدام می کند.
پیشنهاد دهندگان تغییرات در این طرح بر این اعتقاد بودند که با اختصاص 3 درصد از این منابع به وزارت آموزش و پرورش، منابع اختصاص یافته برای ترمیم و بهسازی روکش آسفالت های منتهی به مدارس در مناطق کمتر توسعه یافته هزینه خواهد شد.
کد مطلب: 422317