۰

شیعیان نیجریه تنها نیستند/دولت نیجریه باید پاسخگوی باشد

امام جمعه شهرستان سرباز:دولت نیجریه باید پاسخگوی اقدام وحشیانه نیروهای نظامی خود در حمله به شیعیان باشد و مسلمانان جهان همچون همیشه با وحدت خود اعلام کنند که شیعیان نیجریه تنها نیستند.
شیعیان نیجریه تنها نیستند
شیعیان نیجریه تنها نیستند
به گزارش خبرنگار پاپایا، حجت الاسلام کمالی پور در خطبه های نماز جمعه راسک با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت:امام حسن عسکری(ع) با توجه به خفقان جامعه و ظلم حاکمان زمانه‌شان بیشتر عمرشریف خود را در زندان بسر بردند اما این امر موجب نشد که از کوشش‌هایی علمی و فرهنگی مانند تشکیل حوزه علمیه، انجام تالیفات، ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیان توسط پیک‌ها و نامه‌ها و تعیین نمایندگان و تلاش‌های آنها و ارتباط با آنها دست بردارند.
وی ادامه داد:دوره امامت حضرت عسکري (ع) با قدرت ظاهري بني عباس رو در روي بود. خلفايي که به تقليد هارون در نشان دادن نيروي خود بلندپروازيهايي داشتند تاجای که امام حسن عسکري (ع) از شش سال دوران امامتشان، سه سال آن را در زندان گذراندند.
امام جمعه شهرستان سرباز با اشاره به سالروز امامت حضرت مهدی(ع)، اظهارداشت:نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر علیه السلام است، بلکه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید.
کمالی پور ضمن محکومیت اقدامات ارتش نیجریه و به شهادت رساندن مسلمانان نیجریه، گفت:شیعیان در آن منطقه باید بدانند تنها نیستند و دیگر مسلمانان از آنها حمایت می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه نباید دیگر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم و مسببان این حادثه باید مورد مجازات قرار بگیرند، بیان کرد:این کشتار بزرگ نشان از بی درایتی وبی توجهی دولت نیجریه است که امروز بجای مقابله در مقابل گروهک های تروریستی همچون بو کو حرام که این همه زن ودختر وانسانهای بی گناه را قتل عام  کردند،به شیعیان حمله می کند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان سرباز افزود:دولت نیجریه باید پاسخگوی اقدام وحشیانه نیروهای نظامی خود در حمله به شیعیان باشد و مسلمانان جهان همچون همیشه با وحدت خود اعلام کنند که شیعیان نیجریه تنها نیستند.
کد مطلب: 422452