به گزارش پاپایا به نقل از
میزان، محمد اکبرنیا در کارگاه آموزشی توانمندسازی مدیران دفاتر کاریابیهای داخلی و خارجی استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در اصفهان اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درصدد است تا سهم دفترهای کاریابی در اشتغال را افزایش دهد.
وی مجموعه کاریابی ها را غیردولتی عنوان کرد و گفت: شناسایی استعدادها از طریق کارجویان و شناسایی کارفرمایان و ایجاد ارتباط بین این دو از وظایف اصلی کاریابی ها بشمار می رود.
وی تصریح کرد: برنامههای متعددی همچون رتبهبندی کاریابیها و واگذاری خدمات در حال انجام است.
وی واگذاری بیمه بیکاری تا اشتغال مجدد که به صورت آزمایشی در استان های البرز، قزوین و تهران اجرا می شود را ازدیگر برنامه های دردست اجرا برای دفترهای کار یابی عنوان کرد.
مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و مراکز کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین استفاده از فضای مجازی را لازمه موفقیت کاریابیها دانست و بیان کرد: مراکز کاریابی باید برنامه جامعی برای ورود و حضور در دانشگاه ها داشته باشند.
اکبرنیا همچنین درباره سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تمام اخبار و گزارش های مربوط به مراکز کاریابی در بخشی از سامانه قرار میگیرد و تمام مسئولان مراکز میتوانند مقالات و گزارشهای خود برای انتشار در این سامانه ارسال کنند.
کارگاه آموزشی توانمندسازی مدیران دفاتر کاریابیهای داخلی و خارجی استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری به مدت یکروز و با موضوعاتی نظیر ارتباطات مؤثر، مباحث مشاوره شغلی و بررسی شرایط کاریابی ها در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان برگزار شد.
انتهای پیام/