۰

تنها 25درصد شاغلان از طریق شرکت‌های کاریابی کار پیدا کردند

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و مراکز کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهم دفترهای کاریابی در اشتغال کشور را تنها 25 درصد عنوان کرد.
تنها 25درصد شاغلان از طریق شرکت‌های کاریابی کار پیدا کردند
تنها 25درصد شاغلان از طریق شرکت‌های کاریابی کار پیدا کردند
به گزارش پاپایا به نقل از میزان، محمد اکبرنیا در کارگاه آموزشی توانمندسازی مدیران دفاتر کاریابی‌های داخلی و خارجی استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در اصفهان اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درصدد است تا سهم دفترهای کاریابی در اشتغال را افزایش دهد.

وی مجموعه کاریابی ها را غیردولتی عنوان کرد و گفت: شناسایی استعدادها از طریق کارجویان و شناسایی کارفرمایان و ایجاد ارتباط بین این دو از وظایف اصلی کاریابی ها بشمار می رود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های متعددی همچون رتبه‌بندی کاریابی‌ها و واگذاری خدمات در حال انجام است.

وی واگذاری بیمه بیکاری تا اشتغال مجدد که به صورت آزمایشی در استان های البرز، قزوین و تهران اجرا می شود را ازدیگر برنامه های دردست اجرا برای دفترهای کار یابی عنوان کرد.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و مراکز کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین استفاده از فضای مجازی را لازمه موفقیت کاریابی‌ها دانست و بیان کرد: مراکز کاریابی باید برنامه جامعی برای ورود و حضور در دانشگاه ها داشته باشند.

اکبرنیا همچنین درباره سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تمام اخبار و گزارش های مربوط به مراکز کاریابی در بخشی از سامانه قرار می‌گیرد و تمام مسئولان مراکز می‌توانند مقالات و گزارش‌های خود برای انتشار در این سامانه ارسال کنند.

کارگاه آموزشی توانمندسازی مدیران دفاتر کاریابی‌های داخلی و خارجی استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری به مدت یکروز و با موضوعاتی نظیر ارتباطات مؤثر، مباحث مشاوره شغلی و بررسی شرایط کاریابی ها در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 422548