۰
امضای تفاهم نامه در 2016

2016 ایران و گازپروم روسیه برای همکاری اعلام آمادگی کردند

مدیران شرکت های ملی گاز ایران و گازپروم روسیه، زمینه های همکاری در صنعت گاز را بررسی و توافق کردند که یادداشت تفاهم در سال نو میلادی ( 2016 ) میان دو شرکت امضا شود.
ایران و گازپروم روسیه برای همکاری اعلام آمادگی کردند
ایران و گازپروم روسیه برای همکاری اعلام آمادگی کردند
به گزارش پاپایا به نقل ازمیزان، حمیدرضا عراقی امروز (چهارشنبه) در نشست با الکساندر مدودوف، معاون رئیس شرکت گازپروم روسیه و هیات همراه، گفت: دنیا به گاز نیاز دارد و ایران و روسیه با بهره مندی از این ظرفیت غنی و ممتاز می توانند اهداف مشترکی را در این بخش با یکدیگر دنبال کنند.

وی افزود: شرکت ملی گاز ایران در بخش های مختلفی مانند احداث خطوط انتقال گاز، ذخیره سازی، ایستگاه های تقویت فشار و احداث پالایشگاه گاز، از تجربه های خوبی برخوردار است و می تواند در این زمینه ها با شرکت گازپروم همکاری داشته باشد و از تجربه های این شرکت در بخش های یادشده بهره گیرد.

عراقی اضافه کرد: بیش از 3.3 میلیون دستگاه خودرو گازسوز در ایران وجود دارد و سی.ان.جی نیز می تواند یکی دیگر از زمینه های همکاری میان این دو شرکت باشد.
معاون وزیر نفت گفت: شرکت ملی گاز ایران و گازپروم تجارب ارزشمندی در حوزه گاز دارند و می توانند در زمینه های یادشده همکاری داشته باشند.

**امضای تفاهم ایران و روسیه در سال 2016
الکساندر مدودوف، معاون مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه نیز در این نشست اظهار داشت : همجواری ایران و روسیه با توجه به برخورداری از ذخایر راهبردی گاز و همچنین خواست و اراده رهبران سیاسی دو کشور دلایل مهمی محسوب می شوند که می تواند فرصت های خوبی را برای ایران و روسیه در زمینه های مشترک ایجاد کند.

وی افزود: شرکت گازپروم تجربه های مفید و ارزشمندی در بخشهای مختلف گاز دارد که می تواند آنها را در اختیار شرکت ملی گاز ایران قرار دهد.

معاون رئیس شرکت گازپروم روسیه تصریح کرد: تصمیم ایران مبنی بر ساختار جدید قراردادهای نفتی به روسیه کمک کرده است تا این کشور نیز تعریف جدیدی از طرح ها در این حوزه داشته باشد.

وی گفت : برپایی نشست مشترک امروز موجب مشارکت مدیران گازپروم از همه بخشها از جمله سرمایه گذاری، ساخت، توسعه، پژوهش و فناوری شد و این شرکت علاقه مند است، تفاهم های اولیه میان دو شرکت، به یک یادداشت تفاهم بدل شود.

مدودوف تصریح کرد: علاقه مندی که میان دو کشور در حوزه های مختلف گاز وجود دارد، می تواند امکان امضای یادداشت تفاهم میان دو طرف را در سال نو میلادی فراهم سازد.

پیش از این دو شرکت در نشست های برگزار شده ،برای تشکیل پنج کمیته همکاری در زمینه های مختلف از جمله مهندسی، اجرا، عملیات، بازرگانی و پژوهش تفاهم کرده بودند.

شرکت ملی گاز ایران و گازپروم روسیه در نشست امروز، علاوه بر فعالیت پنج کمیته یاد شده ، بر تشکیل یک کمیته با عنوان ' کاربری گاز ' تفاهم کردند.

نخستین نشست همکاری شرکت ملی گاز ایران و گازپروم روسیه، پیش از ظهر امروز در تهران برگزار شد و پروژه های آماده سرمایه گذاری در کشورمان تشریح و اعلام شد که ایران برای بخش های زیرساختی و اصلی خود در شرکت ملی گاز ،آماده جذب بیش از ٦٢ میلیارد دلار سرمایه گذاری درسال های آینده است.


انتهای پیام /
کد مطلب: 422552