۰
برای افتتاح فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی

رئیس‌جمهور وارد عسلویه شد

رئیس‌جمهور با استقبال وزیر نفت، مسئولان پارس جنوبی، استاندار بوشهر و مسئولان محلی شهرستان عسلویه برای افتتاح فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی وارد فرودگاه عسلویه شد.
رئیس‌جمهور وارد عسلویه شد
رئیس‌جمهور وارد عسلویه شد
به گزارش پاپایا به نقل ازخبرگزاری تسنیم از عسلویه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش برای افتتاح رسمی فازهای 15 و 16 و هفتمین پالایشگاه پارس جنوبی وارد فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه شد و مورد استقبال وزیر نفت، مسئولان پارس جنوبی، استاندار بوشهر و مسئولان محلی شهرستان عسلویه قرار گرفت.
وزیر نفت پیش از سفر رئیس‌جمهور به عسلویه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سفر رئیس‌جمهور به منطقه پارس جنوبی در عسلویه ایرانی‌ترین فاز در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد.
بیژن نامدار زنگنه با بیان اینکه مراحل طراحی، تجهیز و راه‌اندازی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی بدست توانای متخصصان ایرانی انجام شده اظهار داشت: فازهای 15 و 16 نقش مهمی در تامین گاز مصرفی کشور دارد بگونه‌ای که روزانه‌ 56.6 میلیون‌ مترمکعب‌ گاز طبیعی از این دو فاز فرآوری و به شبکه گاز کشور منتقل می‌شود.
وی تولید روزانه‌ 75 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌ و400  تن‌ گوگرد برای صادرات را از دیگر ظرفیت‌های فازهای 15 و 16 پارس جنوبی دانست.
وزیر نفت  با اشاره به اینکه 70 درصد تجهیزات فازهای 15 و 16 پارس جنوبی ساخت داخل هستند گفت: علاوه بر ساخت 70 درصد تجهیزات فازهای 15 و 16 در داخل کشور برای ساخت بسیاری از تجهیزات سر چاهی فازهای پارس جنوبی برنامه ریزی‌های لازم شده است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 422869