۰
گزارش پاپایا از تخلفات رانندگی در شهرستان سرباز;

تخلفات رانندگی ریشه در عدم احساس تعهد نسبت به جامعه دارد/توقیف خودرویی با خلافی میلیونی در سرباز

فرمانده انتظامی سربازگفت: یک دستگاه کامیون کشنده با 13 میلیون و 40 هزار ریال خلافی پرداخت نشده در این شهرستان توقیف شد.
.
.
به گزارش خبرنگار پاپایا ،کم توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی توسط کاربران ترافیک، به دو دلیل عمده رخ می‌دهد. گاه رانندگان به دلیل ناآگاهی و عدم شناخت قوانین راهنمایی و رانندگی، مرتکب تخلفاتی می‌شوند که می‌توان از آنها به عنوان تخلفات سهوی نام برد. ولی در برخی مواقع، رانندگان با آگاهی و تعمّد مرتکب تخلفاتی می‌شوند که می‌توان آنها را تخلفات عمدی نامید.
اگرچه تخلفات سهوی، موجب اختلال و مشکلات فراوان در سیستم حمل‌و‌نقل درون شهری می‌شوند، ولی ریشه در اخلاق ترافیکی شهروندی ندارند، در حقیقت آنچه که به عنوان اخلاق ترافیکی شهروندی در نظر گرفته می‌شود، شامل تخلفات آگاهانه و عمدی رانندگان می‌باشد که ریشه در عدم احساس تعهد نسبت به قوانین وضع شده و نادیده گرفتن وظایف و مسئولیت‌های خود در قبال جامعه و دیگر شهروندان دارد؛ یعنی فرد با دانستن قوانین موجود، به دلیل ضعف و یا فقدان اخلاق ترافیکی شهروندی و عدم احساس تعهد نسبت به قوانین، در آن مکان و زمان، مرتکب تخلف شده است.
شهرستان سرباز در این بین به دلیل مرز مشترک با کشور پاکستان و تردد زیاد خودروهای حامل سوخت قاچاق در جادهای، با مشکل بزرگ عدم رعایت قوانین از سوی این رانندگان مواجه است.
در همین راستا روز گذشته خودرویی با 13 میلیون خلافی در شهرستان سرباز متوقف شد، سرهنگ سیامک مرادی در گفت و گو با پاپایا، اظهار داشت: کارشناسان پلیس راهور در ماموریت گشت زنی و برقراری انضباط ترافیکی در سطح شهرستان سرباز، یک دستگاه کامیون کشنده را به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توقیف کرد.
وی ادامه داد: پس از استعلام از سامانه هوشمند پلیس مشخص شد این کامیون دارای 13 میلیون و 40 هزار ریال جریمه پرداخت نشده است.
وی اظهار کرد: ماموران راهنمایی و رانندگی بلافاصله این خودرو را توقیف و برای پرداخت دیون دولتی و سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل کردند.

لازم به ذکر است که راسک مرکز شهرستان سرباز در 498 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
 
کد مطلب: 422872