۰

اسکایپ Qik از تاریخ 24 مارس و برای همیشه غیر فعال می شود

هنگامی که مایکروسافت در سال 2011 اقدام به خرید اسکایپ به مبلغ 8.5 میلیارد دلار کرد، بسیاری از مردم به این فکر می کردند که یک سرویس پیام رسان ویدیویی چگونه عمل خواهد کرد. از آن پس اسکایپ به یکی از قدرتمندترین پلتفرم های ارتباطی که روی طیف وسیعی از دستگاه های هوشمند قابل استفاده بود تبدیل شد.
اسکایپ Qik از تاریخ 24 مارس و برای همیشه غیر فعال می شود
اسکایپ Qik از تاریخ 24 مارس و برای همیشه غیر فعال می شود
این سرویس به خوبی با اکوسیستم سرویس ها و اپلیکیشن های مایکروسافت از جمله Outlook یکپارچه سازی شده است. در اکتبر سال 2014، مایکروسافت توانست اسکایپ Qik را عرضه کند که یک اپلیکیشن جدید برای رقابت با اسنپ چت بود و می توانست راه جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد که ویدیوهای خود را با سرعت بالایی به اشتراک بگذارند. با وجود اینکه این اپلیکیشن بیش از 1 میلیون دانلود در پلی استور داشت اما نتوانست خودش را در دل کاربران جا کند و مایکروسافت اخیراً تصمیم گرفته که این سرویس را در تاریخ 24 مارس غیر فعال کند.

اطلاعیه مایکروسافت مبنی بر غیر فعال شدن اسکایپ Qik در روز دوشنبه در وبلاگ رسمی اسکایپ منتشر شد و این شرکت توضیح داد که بسیاری از قابلیت های اسکایپ Qik هم اکنون در اپلیکیشن اصلی اسکایپ حضور دارد. در واقع مایکروسافت اخیراً توجه زیادی به اسکایپ داشته و توانسته آن را به سطح بزرگ ترین بازیکنان بازار اپلیکیشن های پیام رسان، مانند واتس اپ و مسنجر فیس بوک برساند. Qik با هدف ارسال پیام ها و ویدیوهای سریع به کاربران عرضه شد که همین قابلیت هم اکنون در اپلیکیشن اصلی اسکایپ و تحت آیکون “video message” در نوار مدیا قرار گرفته است. غیر فعال شدن این اپلیکیشن به یکباره و بدون آمادگی اتفاق نمی افتد و کاربران از امروز تا یک ماه آینده فرصت دارند که پیام ها مهم خود را ذخیره کنند. بعد از تاریخ 24 مارس، تمامی محتوای این اپلیکیشن از بین می رود و کاربران دیگر قادر نخواهند بود که مطلب جدیدی پست کنند.

با وجود اینکه تلاش های مایکروسافت در زمینه تولید اسمارت فون ها امیدوار کننده نیست و به نظر می رسد که گوشی های ویندوز فونی روز به روز از عرصه جهانی دورتر می شوند، اما در عوض این شرکت توانسته پلتفرم های رقیب مانند اندروید و iOS را با حجم وسیعی از اپلیکیشن های خود مانند Office suite و Outlook احاطه کند.
مایکروسافت یک بخش ویژه به نام Garage دارد که مسئول عرضه اپلیکیشن های آزمایشی به همراه محصولات جدیدی ست که به بازار عرضه می شوند. برخی از این اپلیکیشن ها هم اکنون به موفقیت چشمگیری دست یافته اند، در حالیکه برخی دیگر تنها در حد یک آزمایش باقی مانده اند و قابلیت های آنها با سایر محصولات مایکروسافت ترکیب شده است.
کد مطلب: 423128