۰
سردار باقرزاده پيشنهاد داد:

برگزاري اردوي جهادي مشترك بين جوانان ايران و عراق براي بيابان زدايي

فرمانده كميته جستجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: پيشنهادم اين است كه جوانان ايران و عراق يك اردوي مشترك براي بيابان زدايي برگزار كنند و پس از آن به زيارت كربلا اعزام شوند.
برگزاري اردوي جهادي مشترك بين جوانان ايران و عراق براي بيابان زدايي
برگزاري اردوي جهادي مشترك بين جوانان ايران و عراق براي بيابان زدايي
به گزارش  پاپایا،به نقل از سردار باقرزاده در گفت‎‌وگو با باشگاه خبرنگاران جهادي، با تأكيد بر اين موضوع كه جوانان بايد در صحنه خدمت به مردم پيشگام باشند، اظهار داشت: اين كار سبب زنده نگه داشتن روح خدمت گذاري در جهادگران مي‌شود و راه آنها را براي رسيدن به مقصد هموار مي‌كند.

وي افزود: جهادگران با حضور در اردوهاي جهادي با كار گروهي آشنا مي شوند و هر فرد با حضور در اين اردوها مي‌تواند هنر كار جمعي و مسئوليت پذيري را فراگيرد كه با تطابق آن با نيازهاي روز، آنها را از تك روي در كارها باز مي دارد.

سردار باقرزاده عنوان كرد: مسئله سوم براي افراد حاضر در اردوهاي جهادي، آشنا شدن آنها با واقعيت‌هاي ميداني جامعه است و با شناخت كمبودها، نواقص و معايب مي‌توانند براي سازندگي گام‌هاي بهتري بردارند.

وي با بيان اينكه شهيد بهشتي حفظ ارزش‌ها، رشد اعضا و برداشت باري از دوش مردم را 3 ويژگي شاخص تشكل‌هاي اسلامي مي‌دانست، گفت: شما همه اين 3 ويژگي را در حركت‌هاي جهادي مي‌بينيند.

مسئول كميته جستجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه اميدوارم دوستان در مركزيت بسيج بتوانند با بنياد بركت براي انجام بهتر اين كارها تفاهم نامه‌اي منعقد كنند، اظهار داشت: ظرفيت موجود در بين بسيجيان نبايد مورد غفلت واقع شود و اگر هم تفام نامه‌اي منقد شد، نبايد جنبه نمادين باشد.

سردار باقرزاده با بيان اينكه تك تك بچه‌هاي بسيجي را بايد جدي گرفت، گفت: همين كاري كه امروز در محروميت زدايي و خدمت رساني در حال انجام است، حاصل اعتماد به جوانان انقلابي اين مرز و بوم است.

وي با اشاره به حضور نخبگان در اردوهاي جهادي عنوان كرد: حضور نخبگان براي نشان دادن راه، خيلي با ارزش است و حضور در مناطق محروم نبايد محدود به يكي دو هفته ابتداي سال باشد بلكه بايد در طول سال اين حركات جهادي براي رفع محروميت ها ادامه يابد.

فرمانده كميته جستجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح به اردوهاي مختلط و بي خاصيت اشاره كرد و گفت: از انرژي جواني بايد به مصورت مطلوب بهره برد و انرژي و ظرفيت جوانان بايد به سمت و سوي حركت‌هاي سازندگي براي محروميت زدايي استفاده كرد.

وي با بيان اينكه اردوهاي راهيان نور و اردوهاي جهادي 2 بحث متفاوت هستند، بيان كرد: هدف راهيان نور عبور از عبرت‌هاي تاريخي براي درس گرفتن است و در اردوهاي جهادي نيز بحث خودسازي و سازندگي محض است. اين دو موضوع با توجه به اهداف و تاكتيك‌هاي تعيين شده 2 مسير متفاوت هستند.

سرتيپ پاسدار باقرزاده افزود: آن چيزي كه من درباره اردوهاي جهادي ديدم حجم بيشتر كارها عمراني و فرهنگي است اما در حوزه اقتصاد مقاومتي كه يك كار درون‌زا و متكي به توليد داخلي است كمي پيچدگي دارد و بايد بيشتر به صورت تخصصي دنبال شود.

وي با اشاره به اينكه امروز كشور با معضل ريزگردها مواجه است؛ گفت: با بررسي‌هايي كه انجام شده، مشخص شد بخشي از اين كانون در بياباني بين كربلا و بصره است. بخشي از اين كانون جلگه‌اي و نزديك به آب است كه مي‌توان در آن محصولات كشاورزي كشت كرد و بخشي از آن لم يزرع است كه مي‌توان با برنامه دقيق از آن هم استفاده كرد. پيشنهاد بنده اين است كه جوانان ايراني و عراقي يك اردوي مشترك در اين بيابان بروند و حركتي مانند اربعين حسيني خلق كنند.

سردار باقرزاده در پايان بيان كرد: مثلاً يك ميليون جوان ايراني و عراقي در يك اردوي جهادي به اين مناطق بروند و كارهايي مانند كشت درخت و مالچ پاشي را انجام دهند و بعد از انجام بيابان زدايي يك اردوي مشترك به ميزباني جوانان عراقي به كربلاي معلي اعزام شوند.
کد مطلب: 423208