۰
فرماندار سرباز خبر داد؛

بازارچه های مرزی فرصت بزرگ برای اقتصادمقاومتی و اشتغال / از تولید روزانه۳ هزار تن سیمان تا کشت ۸گونه مختلف انبه درشهرستان سرباز

فرماندار شهرستان سرباز گفت: مرز ظرفیت بزرگی برای اشتغال است که با فعال شدن گمرک و صادرات و واردات کالا کمک بزرگی به اقتصادمقاومتی و درآمد مردم منطقه خواهد شد.
بازارچه های مرزی فرصت بزرگ اقتصادی استان/ از تولید روزانه3 هزار تن سیمان تا کشت 8گونه مختلف انبه درشهرستان سرباز
بازارچه های مرزی فرصت بزرگ اقتصادی استان/ از تولید روزانه3 هزار تن سیمان تا کشت 8گونه مختلف انبه درشهرستان سرباز
فرماندار شهرستان سرباز درگفت وگو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان، اظهار داشت: جهت اشتغالزایی و اجرای طرحهای مهم اقتصادمقاومتی در سطح شهرستان نیاز به جذب سرمایه گذار و کارآفرینی داریم و یکی از برنامه های اصلی ما برای رسیدن به این امرمهم، شناسایی قابلیت ها و ظرفیت ها شهرستان سرباز است، تا علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در منطقه به تولید داخلی و صادرات نیز کمک کنیم.
حمید الدین یوسفی ادامه داد: کارخانه سیمان سرباز یکی از بزرگترین و مجهزترین کارخانجات سیمان در کشور است که معدن آن تا ۲۵۰ سال جوابگوی تولید سه هزار و ۳۰۰ تن سیمان در روز است.
وی بیان کرد: بیش از 400نفر در حال حاضر در این کارخانه مشغول به کار هستند که علاوه بر ایجاد اشتغال با توجه به نزدیکی آن با مرز کشور پاکستان و دریای مکران فرصت خوبی برای صادرات و به دست گرفتن بازارهای داخلی و خارجی ایجاد شده است.
فرماندار سرباز با اشاره به دیگر قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان اظهار داشت: ساخت و افتتاح این کارخانه سیمان باعث اعتماد بخش خصوصی برای فعالیت در شهرستان سرباز خواهد شد تا شاهد سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن باشیم.
 

 

وی ویژگی‌ آب و هوایی سرباز را یک ظرفیت برای تولید میوه‌های خاص در بخش توسعه اقتصادمقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار دانست و افزود: ما اکنون 1400 هکتار باغ انبه در سیستان و بلوچستان داریم که 40 درصد از این باغات در شهرستان سرباز قرار گرفته است، ما بزرگترین باغ انبه کشور را به وسعت 100 هکتار در بخش پیشین داریم و علاوه بر این از طریق نهالستان موجود در بخش «پیشین» نهال مورد نیاز چهار استان گرمسیری کشور از جمله هرمزگان، بوشهر و کرمان را تامین می‌کنیم این استان ها نهال های انبه، چیکو، کنار و دیگر نهال‌های گرمسیری خاص را از سرباز تهیه می‌کنند.
یوسفی به فعالیت باغ تحقیقاتی انبه در سرباز اشاره کرد و گفت: این باغ تحقیقاتی به کشاورزان منطقه کمک می‌کند تا تولیدات بیشتر با هزینه و مصرف کمتر آب داشته باشند، محققان شهرستان در این مرکز موفق شدند تا 8 گونه‌ی مختلف انبه کشت کنند که به مرحله تولید انبوه نیز رسیده است.
رئیس شورای تامین سرباز با اشاره به اینکه فصل برداشت محصولات کشاورزی در منطقه سرباز با سایر مناطق کشور و حتی استان سیستان و بلوچستان متفاوت است، گفت: این بهترین فرصت است برای سرمایه گذاری در این بخش تا علاوه بر تامین نیاز کشور، زمینه صادرات این محصولات نیز فراهم شود و کشور در بخش اقتصادمقاومتی و تولید داخلی با پیشرفت مواجه شود.
 

 

 

وی افزود: ما توجه ویژه ای به مرز داریم زیرا اعتقاد داریم که مرز ظرفیت بزرگی برای اشتغال است و با فعال شدن گمرک و صادرات و واردات کالا کمک بزرگی به اقتصادمقاومتی و درآمد مردم منطقه خواهد شد.
وی بازارچه های مرزی را فرصت های بزرگ اقتصادی در مناطق مرزی استان خواند و اظهار کرد: بازارچه مرزی «پیشین» یکی از بازارچه های فعال سیستان و بلوچستان است که در سال 1376 به بهره برداری رسیده است، که عمده کالاهای صادراتی آن سیمان، لبنیات و مواد خوراکی است.
این مسئول در ادامه سرباز را داری قابلیت ها و جذابیت‌های طبیعی، جانوری و تاریخی دانست و افزود: رشد سفر گردشگران در نوروز 96 بیش از 26 درصد نسبت به نوروز 95 بوده است در فاصله زمانی 27 اسفند تا 14 فروردین امسال، 130 هزار و 637 مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروز امسال از جاذبه های گردشگری، تاریخی و رودخانه دائمی در این شهرستان دیدن کردند کردند که این یک اتفاق مثبت برای استان است.


 
کد مطلب: 423308