۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز:

مراسم اعتکاف در مسجد فاطمه الزهرا(س) راسک برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز با بیان اینکه مراسم اعتکاف امسال در مسجد فاطمه الزهرا(س) راسک برگزار می‌شود، گفت: امسال هم همچون ساله های گذشته این مراسم معنوی در سرباز برگزارخواهد شد و پیش بینی شده است که بیش از50 نفر در مراسم اعتکاف حضور یابند.
مراسم اعتکاف در مسجد فاطمه الزهرا(س) راسک برگزار می‌شود
مراسم اعتکاف در مسجد فاطمه الزهرا(س) راسک برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام علی بامری در گفت‌وگو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به اینکه سالانه در بیش از هزار مسجد در سراسر ایران این مراسم معنوی برگزار می‌شود اظهار داشت: استقبال مردم به ویژه قشر جوان هر ساله برای شرکت در این مراسم معنوی بیش از پیش است.
وی با اشاره به برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف از 2 تا  4 اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در راسک اظهار داشت: امسال برای اولین بار این مراسم معنوی در سرباز می شود و پیش بینی می‌شود بیش از50 نفر در مراسم اعتکاف حضور یابند.
سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز با بیان اینکه هیچ هزینه برای شرکت در مراسم اعتکاف دریافت نمی شود،افزود: 5 وعده غذای گرم، میوه و پذیرایی جانبی از جمله شیرینی، خرما وغیره برای معتکفان در نظر گرفته شده است.
وی شرط سنی حضور در مراسم برای آقایان را 13 و برای بانوان را 9 سال عنوان کرد و گفت: در این سه روز شبکه بهداشت و درمان حداقل 3بار در روز از معتکفین برای ویزیت پزشکی سرکشی می‌نماید، اورژانس نیز در مدت اعتکاف آماده باش است و امنیت مراسم نیز توسط نیروی انتظامی تأمین می‌شود.
بامری ادامه داد: خدمت به عبادت‌کنندگان و بندگان مؤمن و مخلص خدا یک افتخار است و این افتخار نصیب کسانی می‌شود که هر سال زحمت می‌کشند و فضای مسجد را برای معتکفان آماده می‌کنند.
بامری از برگزاری طرح "قرآن در زلال اعتکاف" در مراسم اعتکاف امسال سخن گفت و افزود: روخوانی، روانخوانی، تجوید و صلاه از جمله برنامه‌های این طرح است.
وی با اشاره به سخنرانی روحانی اعزامی از قم در مراسم اعتکاف و بیان فضائل حضرت علی(ع) حضرت زینب(س) و سبک زندگی، گفت: حلقه‌های معرفت نیز در این مراسم برپا می‌شوند که به بیان سبک‌های زندگی اسلامی و مباحث اجتماعی در این مدت می‌پردازند.
کد مطلب: 423318