۰

دستگاه الکترونیکی جدید گوگل به درون چشم افراد تزریق خواهد شد

شرکت گوگل تمایل زیادی به فناوری های پیشرفته‌ای دارد که به ندرت وارد بازار می‌شوند. این شرکت در آخرین اقدام خود برای فعالیت در حوزه فناوری‌های فوق پیشرفته، راهکاری را ارایه کرده است که می تواند از طریق قرار دادن دستگاهی خاص درون چشم افراد، قدرت بینایی آنها را تقویت کند.
دستگاه الکترونیکی جدید گوگل به درون چشم افراد تزریق خواهد شد
دستگاه الکترونیکی جدید گوگل به درون چشم افراد تزریق خواهد شد
مطابق با پتنت جدیدی که گوگل در تاریخ 28 آوریل 2016 به ثبت رسانده است، این دستگاه ابتدا درون محلولی تزریق می‌شود که سپس به حالت جامد در می آید تا دستگاه را به کپسول لنز چشم، غشای شفاف اطراف لنز چشم، متصل کند. برای انجام تزریق ابتدا باید لنز طبیعی از کپسول لنز خارج شود.
 
دستگاهی که درون چشم تزریق می‌شود دارای چندین مولفه‌ کوچک است: حافظه ذخیره ساز، چندین سنسور، رادیو، باتری و یک لنز الکترونیک. این دستگاه توان مورد نیاز خود را به صورت وایرلس از یک آنتن جاذب انرژی دریافت می‌کند. این دستگاه کروی از طریق ارتباط رادیویی با یک دستگاه خارجی در ارتباط است که وظیفه محاسبات مورد نیاز را بر عهده دارد.
این لنز الکترونیک به فرآیند متمرکز کردن نور روی شبکیه چشم کمک می‌کند.
 
این اولین باری نیست که گوگل از ایده ساخت دستگاهی خبر داده است که به صورت مستقیم به مردمک چشم انسان متصل می‌شود. در اوایل سال 2014 میلادی گوگل از طراحی Google Contact Lens خبر داد، دستگاهی که برای ارزیابی سطح گلوکز درون اشک چشم افراد و درنتیجه کمک به درمان دیابت طراحی شده است. این لنزهای ارزیابی کننده سطح گلوکز اکنون تحت نظر بخشی به نام Verily تحت نظارت سازمان آلفابت هستند که روی علوم زیستی تمرکز دارد. مراحل طراحی این دستگاه جدید نیز تحت نظارت Verily انجام خواهد شد.
 
لنز
کد مطلب: 423371