۰

جشن هاي ويژه عيد مبعث در شهرستان سرباز برگزار شد

همزمان با 27رجب المرجب،آيين هاي وِيژه جشن عيد سعيد مبعث در نقاط مختلف شهرستان سرباز برگزار شد.
جشن هاي ويژه عيد مبعث در شهرستان سرباز برگزار شد
جشن هاي ويژه عيد مبعث در شهرستان سرباز برگزار شد
به گزارش خبرنگار پاپایا، همزمان با سالروز بعثت نبي مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) شهرستان سرباز غرق در شور ، شعف ، شادي و نور شد.
مردم اين خطه در هر کوی و برزن با برپايي آيينهاي ويژه عيد سعيد مبعث را جشن گرفته اند و مردان و زنان با اهدا شيريني و نقل و نبات بعثت حضرت محمد (ص) را گرامي داشتند.
در اين راستا به مناسبت مبعثت حضرت رسول الله(ص) مراسمی به همت سپاه شهرستان سرباز با حضور جمع کثیری از مسئولین و بسیجیان این شهرستان در محل نمازخانه سپاه سرباز برگزار شد
 

.
حمید الدین یوسفی فرماندار شهرستان سرباز در این مراسم ، با تبریک عید مبعث، بیان کرد: در زمانی که جامعه به همه گونه آلودگی‌ها، شرک و جنایات آلوده شده بود، خداوند عنایت فرموده و آخرین پیغمبر خودش را برای هدایت بشریت مبعوث کرد.
وی با بیان اینکه همه هم و غم پیامبر مکرم اسلام اصلاح جامعه و آماده کردن مردم برای بندگی خداوند بود، افزود: پیغمبر با اخلاق زیبا و حسن خلقش باعث جذب مردم به اسلام بودند.
یوسفی افزود: الگو گیری از زندگی حضرت محمد(ص) در زندگی بشریت ، ضامن رفع همه مشکلات جامعه است.
 وی با اشاره به اینکه قرآن کریم معجزه جاویدان وماندگار پیامبر مکرم اسلام(ص) است، گفت: حضرت محمد(ص) با آیات نورانی قرآن کریم ازجانب خداوند برای نجات بشریت ظهور کرد و با صبر و بردباری در دعوت به حق جامعه بشری را که در ظلم وستم به سر می برد به اوج عزت و بندگی خداوند رساند.
 

 
در ادامه مولوی الله بخش رئیس مدرس حوزه علمیه اهل سنت سرباز با بیان اینکه حسن خلق و رفتار حسنه از جمله ویژگی های پیامبر اکرم(ص) بود، اظهار کرد: حضرت محمد(ص) الگوی یگانه برای احترام و اخلاق مداری بودند و بر همه ما مسلمین واجب است که از رفتار ایشان الگو برداری کنیم و آن را  و در زندگی خود به کار گیریم.
وی با تاکید بر اینکه مسلمین باید اخلاق نیکو داشته باشند،بیان کرد: انسان هر اندازه هم کارهای خیر و نیکو انجام دهد ولی اخلاق حسنه نداشته باشد، به هیچ دردی نمی خورد.
رئیس در ادامه افزود: پیامبر خدا فرمودند من مبعوث شدم برای تکلیف مکارم اخلاق برای کامل کردن زیبایی ها و خوبی های اخلاقی در تمام دنیا و در بین بشریت، برخی تصور میکنند که ایشان آمدند بعضی از مکارم اخلاقی که پیامبران قبل مطرح نکرده اند را مطرح کند و به این صورت مکارم اخلاق و زیبایی آن کامل شود اما باید گفت که این نگاه، تنها یک نگاه سطحی برای به کمال رساندن زیبایی های اخلاقی در وجود شخص و در جامعه بابیان خوبی های اخلاقی است.
لازم به ذکر است که اين جشن با اجراي سخنراني، اجرای تئاتر و دیگر برنامه‌هاي شاد و متنوع همراه بود.
همچنين برگزاری مراسمات ازدواج در بين جوانان در روز بزرگ مبعث پيامبر اسلام (ص) از ديگر برنامه هاي اين روز بزرگ بود.
 
 
کد مطلب: 423396