۰
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز خبر داد:

برگزاری کنگره سراسری شعر سیمای اهل بیت (ع)در ادبیات بلوچستان/این اشعار نمونه‌ای از ارادت خاص اهل سنت به ائمه (ع)است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز از برگزاری کنگره شعر اهل بیت (ع) در این شهرستان خبر داد.
برگزاری کنگره سراسری شعر سیمای اهل بیت (ع)در ادبیات بلوچستان/این اشعار نمونه‌ای  از ارادت خاص اهل سنت به ائمه (ع)است
برگزاری کنگره سراسری شعر سیمای اهل بیت (ع)در ادبیات بلوچستان/این اشعار نمونه‌ای از ارادت خاص اهل سنت به ائمه (ع)است
حجت الاسلام علی بامری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، از برگزاری اولین کنگره سراسری شعر سیمای اهل بیت علیهم السلام در ادبیات بلوچستان همزمان با 5 خردادماه در شهرستان سرباز خبر داد و گفت: اولین کنگره سراسری شعر سیمای اهل بیت علیهم السلام در ادبیات بلوچستان چهارشنبه 5 خرداد با همکاری دانشگاه پیام نور استان و سازمان تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرباز برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شعر آیینی در ادبیات بلوچستان، افزود : هنر شعر آیینی در این است که نمایه ای از پرستش پروردگار و ستایش پیامبر بزرگوار (ص) و ائمه اطهار و اهل بیت (ع) است.
بامری افزود: منابع اهل سنت سرشار از روایات و احادیث امامان و ائمه است و چون ائمه اطهار علیهم السلام از نسل پیامبر بزرگوار اسلام هستند اهل سنت برای آنان احترام ویژه‌ای قائل هستند.
وی با اشاره  به اهداف برگزاری این کنگره،اظهار کرد: با توجه به تلاش دشمنان برای آسیب رساندن به وحدت مسلمانان، برپایی «کنگره شعر اهل بیت(ع) در بیان شاعران اهل سنت» می تواند وحدت و همبستگی مسلمانان را با زبان شعر به نمایش بگذارد.
وی با تاکید بر اینکه محبت به اهل بیت(ع) از مشترکات تمامی مسلمانان در هر مذهبی است، افزود: بر همین اساس این کنگره رقم خورد تا در اوضاع و احوال کنونی که جهان اسلام در تب جهل و بی‌خردی برخی به ظاهر مسلمان‌ها می‌سوزد و این خطر عظیم جهان اسلام را تهدید می‌کند، محبت به اهل بیت(ع)، شعرخوانی برای ایشان، اظهار ارادت و توسل چه در قالب خواستار شفاعت بودن و چه در قالب زیارت و ابراز ارادت به اهل بیت خود می‌تواند بهره فرهنگی بسیار عظیمی در عرصه کنونی باشد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز افزود: تقویت همگرایی مذاهب اسلامی با استفاده از ظرفیت اهل بیت(ع)، اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع)، افزایش تعامل و ارتباطات شاعران بزرگ کشوری و همچنین حمایت از شاعران و آثار آن ها از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.
وی با اشاره به اینکه این کنگره با بررسي آثارو اشعار مرحوم ابراهيم ملازهي و مرحوم عبدالله روانبد برگزار می شود، افزود: آثار و اشعار آخوند مرحوم ابراهیم ملازهی و مرحوم مولوی عبدالله روانبد نمونه‌ای ارادت خاص اهل سنت به ائمه علیهم السلام است.
گفتنی است: تاکنون هزار عدد پوستر و 300 متر بنر تبلیغاتی ویژه این کنگره توزیع و نصب شده است.

پایان پیام/
کد مطلب: 423486