۰

چارت هفتگی انگلستان: بازی Doom از جهنم برخاست و صدرنشین شد!

جدول پرفروش‌ترین بازی‌های این هفته‌ی انگلستان، حالا به تصرف شیاطین خونین دنیای Doom در آمده‌ است. Doom، ساخته‌ی اید سافت‌ور و کمپانی بتسدا پس از ۶ هفته از زمان عرضه، به لطف شکست ۵ دلاری قیمت آن، با پشت سر گذاشتن Overwatch و Uncharted 4، به صدر چارت هفتگی تکیه زد.
چارت هفتگی انگلستان: بازی Doom از جهنم برخاست و صدرنشین شد!
چارت هفتگی انگلستان: بازی Doom از جهنم برخاست و صدرنشین شد!
به گزارش پاپایا،بازی Doom که از اولین هفته‌ی انتشار نتوانست به رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان صعود کند، حالا این کار را پس از ۶ هفته حضور در بازار انجام داده است. Doom توسط منتقدان و هواداران به عنوان یک بازی شوتر استاندارد و خوب شناخته می‌شود که توانست انتظارات را تا حد زیادی برآورده کند. کمپانی بتسدا در اقدامی ناگهانی، قیمت این بازی را با ۵ دلار کاهش قیمت مواجه کرد که همین امر سبب افزایش ۵۰ درصدی فروش آن شد. این اتفاق سبب شده تا شوتر پر زد و خورد Doom بتواند بالاتر از Uncharted 4 و Overwatch، رتبه‌ی اول را کسب کند. این اولین بار از زمان عرضه‌ی Fallout 4 است که یکی از بازی‌های بتسدا در صدر جدول فروش قرار می‌گیرد. همچنین آخرین باری که یک بازی از مجموعه توانست صدرنشین پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان شود، به سال ۲۰۰۴ و بازی Doom 3 برمی‌گردد.
 
Overwatch  

اما از Doom که بگذریم، به Overwatch و Uncharted 4 در کنار FIFA 16 و GTA 5 می‌رسیم که به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم را از آن خود کرده‌اند. بازی نسبتا جدید Mirror’s Edge Catalyst هم این هفته با افت فروش همراه شد و به رتبه ششم چارت هفتگی انگلستان رضایت داد. بازی CoD: Black Ops 3 هم با ۵۲ درصد افزایش فروش، به رتبه‌ی هفتم جدول دست پیدا کرد.

اما با داغ شدن مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا یورو ۲۰۱۶، کمپانی کونامی از این فرصت نهایت استفاده را کرده و نسخه‌ی یورو بازی PES 16 را راهی بازار کرده که در این هفته با افزایش فروش ۲۴ درصدی رو به رو شد. این بازی هم اکنون در رتبه‌‌ی هشتم جدول قرار دارد.

در زیر می‌توانید رویدادهای چارت هفتگی انگلستان را مرور کنید:
 
 
UK Chart  
 
کد مطلب: 423635