۰

آیا می دانستید اپل اولین کمپانی تولیدکننده آیفون نیست!

هیچ شکی نیست که اپل خالق محصولاتی به نام آیپاد و آی مک است و نخستین کمپانی است که وسایلی با این نام را به فروش رسانده است. اما اوضاع در مورد آیفون که محبوب ترین و پرطرفدارترین محصول اپل است بدین شکل نیست. در واقع، آیفون سال ها پیش از آنکه اپل محصول خود به این نام را در سال 2007 معرفی کند وجود داشت و برای برقراری تماس های تلفنی و دسترسی به اینترنت مورد استفاده قرار می گرفت.
آیا می دانستید اپل اولین کمپانی تولیدکننده آیفون نیست!
آیا می دانستید اپل اولین کمپانی تولیدکننده آیفون نیست!
به گزارش پاپایا،اولین دستگاهی که آیفون نام داشت در سال 1998 توسط کمپانی InfoGear واقع در کالیفرنیا معرفی و به عنوان یک "تلفن اینترنتی با صفحه لمسی" به بازار عرضه شد. البته این گوشی، یک اسمارت فون نبود یا حداقل به مفهوم امروزی یک اسمارت فون نبود. InfoGear iPhone یک تلفن رومیزی با مشخصات زیر بود: نمایشگری لمسی (640 در 480 پیکسل همراه با استایلوس) ، کیبورد QWERTY کشویی، امکان دسترسی به وب و ایمیل، و دو گیگا بایت رم که برای ذخیره حداقل 200 آدرس ایمیل کافی بود. این تلفن به قیمتی کمتر از 500 دلار به فروش می رسید و هزینه دسترسی به اینترنت نیز جداگانه و حدود 10 دلار در ماه پرداخت میشد.

به نظر می رسد که InfoGear iPhone نسبت به زمان خود خیلی پیشرفته تر بود. در سال 1999 نمونه ای از این تلفن با طراحی جدید معرفی و پس از آن ساخت آن بطور کلی متوقف شد. اوایل سال 2000 این کمپانی توسط Cisco Systems خریداری شد و مالک نام iPhone تغییر کرد. در سال 2006 نیز سیسکو این نام را برای یک تلفن VoIP به کار برد و آن را Linksys iPhone نامید.

اوایل سال 2007، استیو جابز در مراسم اپل روی صحنه رفت تا نخستین آیفون اپل را معرفی کند و سیسکو بلافاصله از کمپانی کوپرتینویی به دادگاه شکایت کرد. بهر حال اختلاف بین این دو شرکت پیش از عرضه آیفون به بازار، ژوئن 2007، حل و فصل شد. هرگز هیچ جزییاتی از چگونگی رفع اختلاف و مبلغی که اپل برای آن پرداخت کرد افشا نشد، اما هر دو کمپانی اجازه دارند از این نام در محصولات خود استفاده کنند، گرچه از آن زمان سیسکو هیچ محصولی با این نام روانه بازار نکرده است.
 
آیفون  
 
آیفون  
 
آیفون  
 
آیفون  
 
آیفون
کد مطلب: 423636