۰
گزارش پاپایا از شب زنده داری مومنان؛

زمانی برای احیای روح معنوی انسان ها / برترین فضیلت شب‎قدر معرفت‎یابی و خودشناسی است

درک فضیلت شب قدر تاثیر عمیقی بر روح و جسم انسان دارد به گونه ای که شب‌های قدر بهترین بهانه‌ برای ورود عموم مردم به خلوت شبانه با پروردگار جهان و آغازی برای راز و نیازهای شبانه در طول سال است.
زمانی برای احیای روح معنوی انسان ها / برترین فضیلت شب‎قدر معرفت‎یابی و خودشناسی است
زمانی برای احیای روح معنوی انسان ها / برترین فضیلت شب‎قدر معرفت‎یابی و خودشناسی است
به گزارش پاپایا، در طول هر سال، لحظات، روزها، شبها، ماهها و به صورت کلی زمانهای متفاوتی بسیاری  وجود دارد. اما در میان تمامی این زمانها، برخی ساعات به واسطه عنایت و توجه خاصه پروردگار و تاثیری که بر این لحظات مقرر شده و حتی اتفاقاتی که در آنها روی داده یا می‌دهد، دارای اهمیت، قداست و عظمت ویژه‌ای هستندو یکی از این زمانها با اهمیت و بسیار با عظمت شب قدر است.
در دین شریف اسلام، این شب با ارزش‌ترین و برترین شب در طول سال است به گونه ای که اهمیت این شب تا حدی است که نه تنها در آیاتی از قرآن به خصوصیات آن پرداخته شده است و این کتاب آسمانی در آن شب نازل شده است بلکه سوره‌ای مستقل نیز به این نام و در خصوص شب قدر در قرآن کریم وجود دارد.
با توجه به آیات قران و احادیث، شب قدر  شبی است که در آن قرآن بر پیامبر مکرم اسلام نازل شده  و فضیلت عبادت در این شب از هزار سال برتر است. در این شب مقدرات یک سال انسان معین می گردد، احیاء  و شب زنده داری از با فضیلت ترین اعمال شب قدر است که به معنای عبادت پروردگار در یک شب تا صبح میباشد.
 
شب قدر شب امام شناسی است

در همین راستا رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با بیان این‌ مطلب که معنویات و عبادت پروردگار باعث آرامش  روح  انسانهاست، افزود: درک فضیلت شب قدر تاثیر عمیقی بر روح و جسم انسان دارد به گونه ای که شب‌های قدر بهترین بهانه‌ برای ورود عموم مردم  به خلوت شبانه با پروردگار جهان و آغازی برای راز و نیازهای شبانه در طول سال است.
حجت الاسلام علی بامری ادامه داد: اهمیت این شب تا آنجایی است  که نزول قرآن کریم بر پیامبر مکرم اسلام در شب قدر بوده وسوره قدر به صورت کامل درباره عظمت و اهمیت این شب بزرگ است و هرچه مومنان عظمت قرآن کریم را بیشتر درک کنند خواهند توانست بیش از پیش به اهمیت شب قدر پی ببرند،  
وی با تاکید بر اینکه شب قدر شب سرنوشت‌ساز انسانهاست، بیان کرد: بر اساس روایات و احادیث، سرنوشت یک ساله انسان‌ها در شب قدر مشخص و نوشته میشود و هر کس در دنیا شایستگی داشته باشد لطف عظیم خداوند سبحان شامل حال او خواهد شد.
بامری تصریح  کرد: در برخی روایات، از ماه مبارک رمضان به عنوان "راس السنه" یا آغاز سال نام برده شده و شب قدر نیز آغاز سال برای مومنان واهل ایمان است و به راستی جدا از تقویمی که هر کشوری برای خود مشخص کرده و آغاز سال را روزی خاص درنظر گرفته است، ماه رمضان برای مومنان آغازگر سال عبادی بوده و همچنین شب قدر نیز برترین زمان در سال است.
وی با اشاره به این‌که شب قدر از چند جهت دارای اهمیت است، بیان کرد: در شب‌های قدر علاوه بر توسل و مناجات، به دلیل همزمانی با ضربت خوردن و به شهادت رسیدن امیرالمومنین(ع)، شب‌های حزن و اندوه برای دوست داران اهل بیت(ع) است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز در پایان با تاکید بر این مطلب که شب قدر در حقیقت شب امام شناسی است، اظهار داشت: در روایات آمده است که اگر کسی حضرت فاطمه (س) را بشناسد و حق معرفت او را درک کند، شب قدر را درک کرده است و به تبع آن کسی که شبهای قدر را درک کند اعمال او با سالهای زیادی از عبادت و بندگی برابری می کند و آنگونه است که ارزش عبادت در آن با تاکید آیات و روایات بیش از هزار ماه است.
 

انتهای پیام/
کد مطلب: 423647