۰

نوای 'بک یاالله' و نیایش های آسمانی در سرباز طنین انداز شد

همزمان با نخستین شب از لیالی قدر، مردم ولایی راسک با حضور در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) راسک با تلاوت قرآن کریم و دعای جوشن کبیر، نوای العفو العفو سر دادند.
نوای
نوای 'بک یاالله' و نیایش های آسمانی در سرباز طنین انداز شد
به گزارش پاپایا, مراسم احياي اولین شب قدر مصادف با ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (ع)،در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) راسک با حضور پر رنگ و با شكوه جمع كثيری از مؤمنين شب زنده دار برگزار شد.
اين محفل نورانی با خواندن دعاي جوشن كبير، اقامه ي نماز شبهاي قدر، قرآن بر سر گرفتن، خواندن مداحي، و سوگواري به مناسبت شب ضربت خوردن اولین شهيد محراب و مولای متقیان امام علی (ع) همراه بود.
مردم مؤمن و متدين راسک با قلبهاي شكسته و چشمهاي اشك آلود، با بلند کردن دست نياز به درگاه بي نياز و طلب استغفار، دعا و تضرع از اين شب پر برکت و عظیم استقبال كردند و اين شب رحمت و غفران الهي را تا طلوع فجر پاس داشتند.
مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) نیز در این آئین اشعار و مرثیه هایی در غم مظلومیت امام علی (ع) سردادند و پيروان مخلص آن حضرت، در رثاي امام خود ماتم گرفتند و به ياد آن مظلوم روزگار سوگواري كردند.
نکته قابل توجه، حضور اقشار مختلف مردم از پیر و جوان،زن و مرد،کودکان و نوجوانان در مراسم اولین شب قدر بود. مردم ولایی و دوست دار اهل بیت (ع) باشور و ایمانی استوار از فاصله ده ها کیلومتری در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) راسک حضور بهم رسانده وجوهره ي بندگي و تسليم بودن خود را در برابرذات اقدس خداوند  به طبق اخلاص گذاشتند.
 
در این مراسم معنوی حجت الاسلام علی اصغر کمالی پور درخصوص فضایل اخلاقی و معنوی و نیز زهد و پارسایی مولی الموحدین حضرت علی (ع) سخنرانی کرد.
امام جمعه شهرستان سرباز  با تاکید بر این مطلب که شبهای قدر بهترین زمان برای بازبینی عملکرد یک ساله است، گفت: آنچه در مجموعه سیره حکومتی و زندگانی حضرت علی(ع) مطرح بوده عدالت، تقوا و کمک به نیازمندان است.
وی با اشاره به اینکه ما در عصر غیبت واقع شده ایم و از دیدن آن حضرت محروم هستیم، بیان کرد : درست است که ما در زمان غیبت امام زمان(عج) هستیم اما باید دراین عصر با کردار و اعمال نیک خود زمینه ظهورآن حضرت را فراهم کنیم .
نماینده ولی فقیه در شهرستان سرباز در پایان تصریح کرد: یکی از راه های زمینه سازی برای ظهور امام عصر(عج) این است که اغنیا دست فقرا را بگیرند و عالمان نیز دست جاهلان را و در یک کلام بالا دست ها دست پایین دست ها را بگیرند و با یکدیگر رفاقت داشته باشند.
 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 423649