۰

با بطری آب هوشمند آب بیشتری بنوشید

ممکن است شما جز آن دسته از افرادی باشید که تمایل زیادی به نوشیدن آب ندارند و به جای آب از قهوه، آب پرتغال و یا نوشیدنی‌های دیگری استفاده می‌کنند. اما به تازگی بطری آب هوشمندی طراحی شده است که شما را به نوشیدن آب بیشتر ترغیب می‌کند.
با بطری آب هوشمند آب بیشتری بنوشید
با بطری آب هوشمند آب بیشتری بنوشید
به گزارش پاپایا، تحقیقات نشان داده است نوشیدن آب بیشتر نه تنها برای سلامتی خوب است بلکه باعث می‌شود فرد احساس بهتری داشته باشد و ظاهر خیلی بهتری داشته باشد. در اینجا است که بطری آب هوشمند Hidrate Spark می‌تواند به شما کمک زیادی کند.
حتما با خودتان فکر می‌کنید مگر چنین چیزی امکان دارد. یک بطری آب هوشمند؟ آیا واقعاً استفاده از چنین وسیله‌ای لازم است؟
طراحی
ظاهر Hidrate Spark همانند بطری‌های آب استاندارد دیگر به نظر می‌رسد و از بیشتر بطری‌های آب استاندارد، شیک‌تر به نظر می‌رسد. بدنه آن ساده است و تنها یک رنگ دارد و به سادگی در هر کیف اسپرتی جای می‌گیرد. حتی روی میز کار شما هم می‌تواند ظاهر خوبی داشته باشد.
وقتی که در این بطری را باز می‌کنید، متوجه حسگری باریک و سفیدی می‌شوید که شبیه به تکه‌ای چوب است و تا انتهای بطری کشیده شده است. وظیفه این حسگر تعیین میزان آب باقی‌مانده است. هنگامی که آب بطری تمام شد، در آن به صورت خودکار شل می‌شود تا فرد متوجه شود باید بطری را پر کند. برای نوشیدن آب باید دکمه‌ای را فشار دهید، سپس در سرپوش بطری باز می‌شود و شما به راحتی می‌توانید آب بنوشید. همانطور که قبلا گفتیم در این بطری یک حسگر باریک سفیدی تعبیه شده است که تا انتهای بطری ادامه پیدا کرده است و علاوه بر اینکه محل قرارگیری حسگرهای مختلف است، دارای نوری است که فرد با زیاد شدن آن می‌فهمد  باید آب بیشتری مصرف کند و هنگام اتصال بطری با اپلیکیشن آن، نیز نور این حسگر سفید رنگ افزایش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که وجود این حسگر سفید رنگ معایبی نیز دارد؛ برای مثال اگر بخواهید تکه‌های یخ را درون بطری خود بریزید، باید آن‌ها را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید؛ زیرا تکه‌های یخ نباید مانع رسیدن حسگر سفید رنگ به انتهای بطری شوند. تکه‌های یخ باید به اندازه‌ای باشند که بین حسگر سفید رنگ و لبه بطری قرار گیرند. تنها محدودیت این بطری نسبت به بطری‌های دیگر طراحی دهانه این بطری است.

استفاده از اپلیکیشن مختص این بطری، واقعا ساده است. اپلیکیشن را به سادگی باز کنید، گزینه “Add Bottle” را انتخاب کنید و سپس دستورالعمل‌های ذکر شده را دنبال کنید. بدنه این بطری آب، پلاستیکی است که باعث می‌شود سبک و خوب باشد و از ظاهر خوبی نیز برخوردار است اما این موضوع به این معنی نیست که همانند یک گوشی آیفون شیک است! روی در این بطری یک دکمه قرار دارد که با فشار دادن آن، فنری که در زیر در قرار دارد، آن را باز می‌کند. ممکن است در ابتدا بستن در بطری کمی دشوار باشد اما با کمی استفاده از بطری، به آن عادت می‌کنید. فقط هنگام بستن در بطری حتما باید صدای کلیک بسته شدن آن شنیده شود وگرنه ممکن است آب بطری به بیرون بریزد.

 

اپلیکیشن این بطری نیز دارای طراحی خوبی است. رابط کاربری اصلی روند روزانه را به شما نشان می‌دهد و با حرکت جارویی انگشت خود (swipe) روی صفحه نمایش گوشی به سمت چپ، می‌توانید روند کلی روزهای قبل را نیز مشاهده کنید. با منویی که در پایین اپلیکیشن وجود دارد، می‌توانید به اطلاعاتی در مورد بطری، پروفایل و نوتیفیشکن‌های خود، آمار مربوط به بطری و اطلاعات دیگری دست پیدا کنید.
عملکرد
برای اتصال این بطری هوشمند به اپلیکیشن اختصاصی خود، پس از باز کردن اپلیکیشن گزینه “Add Bottle” را انتخاب کنید و دستورالعمل‌های ذکر شده را دنبال کنید که عمدتا در مورد نزدیک کردن بطری آب به گوشی هوشمند است. در صورتی که بطری به درستی به اپلیکیشن متصل نمی‌شود، می‌توانید پیامی به شرکت سازنده، یعنی Hidrate ارسال کنید.
ممکن است فراموش کنید در ابتدای روز اپلیکیشن بطری را باز کنید که می‌تواند آزار دهنده باشد؛ اما هنگامی که اپلیکیشن باز شد و به بطری آب متصل شد، می‌تواند سریعا با بطری آب همگام (سینک) شود. لازم به ذکر است باید بدانید در طول روز چه مقداری آب نوشیده‌اید.
صادقانه باید گفت که این بطری بدون اپلیکیشن خود، ۵۵ دلار ارزش ندارد. این اپلیکیشن شما را بر می‌انگیزد تا در طول روز آب بیشتری مصرف کنید. این اپلیکیشن ویژگی‌های جالبی در اختیار شما قرار می‌دهد، مثلا در صورتی که شما از یک لیوان معمولی آب می‌نوشید، می‌توانید میزان آب مصرفی خود را افزایش دهید. این موضوع به معنای این است که برای برنامه ریزی برای نوشیدن آب بیشتر لزوما به این بطری آب هوشمند نیازی ندارید. شما تا زمانی که از میزان آب مصرفی خود اطلاع داشته باشید، می‌توانید بطری را کنار بگذارید و میزان آب مصرفی را خودتان در اختیار اپلیکیشن قرار دهید.
اپلیکیشن برای تعیین آب مورد نیاز بدن شما از اطلاعاتی همچون دما و رطوبت بدن شما و همچنین قد و وزن شما استفاده می‌کند. معمولا میزان‌های مختلف آب مورد نیاز که توسط این بطری هوشمند و اپلیکیشن آن برای افراد مختلف ارائه می‌شوند، تنها چند گرم با یکدیگر اختلاف دارند، اما به هر حال این بطری هوشمند است و اپلیکیشن پیشرفته‌ای نیز همراه با آن عرضه می‌شود.
لازم به ذکر است که اپلیکیشن‌های دیگری نیز برای بررسی میزان آب مصرف شده توسط شما طراحی شده است. برای مثال اپلیکیشن Hydro Coach نه تنها میزان آبی که نوشیده‌اید را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد، بلکه آبی را که از طریق نوشیدنی‌های دیگر مانند آب پرتغال وارد بدن شما می‌شود، نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. اپلیکیشن دیگری که برای سیستم عامل IOS طراحی شده است، Waterlogged است که همانند اپلیکیشن قبلی عمل می‌کند. می‌توان گفت Hidrate Spark در واقع یک سیستم است که به همراه اپلیکیشن خود ۵۵ دلار قیمت دارد و در صورتی که در بیشتر مواقع از آن استفاده شود، ارزش خرید دارد.
نتیجه گیری
۵۵ دلار برای یک بطری آب کمی گران به نظر می‌رسد، اما برای فردی که واقعا می‌خواهد بداند چه مقدار آب می‌نوشد، ارزش خرید دارد. در صورتی که در طول روز به مقدار کافی آب می‌نوشید، واقعا احتیاجی به خرید این وسیله ندارید. این بطری هوشمند برای کسانی که در طول روز به میزان توصیه شده آب نمی‌نوشند، می‌تواند مفید باشد.
در آخر به بیان نقاط قوت و ضعف کلی این بطری آب هوشمند می‌پردازیم.
نقاط قوت
تشویق فرد به نوشیدن آب بیشتر استفاده آسان طراحی خوب اپلیکیشن اختصاصی آن طراحی جالب تقاط ضعف
درب نامناسب اشغال فضای زیاد توسط حسگر که باعث می‌شود فرد نتواند از تکه‌های درشت یخ در بطری آب استفاده کند قیمت بالا
کد مطلب: 423770