۰

گوگل بار دیگر به نقض قوانین رقابت در اروپا متهم شد

اتحادیه اروپا امروز جبهه تازه ای را در نبرد علیه گوگل باز کرده و این غول فناوری را به سوء استفاده از جایگاه برتر خود در بازار جستجوهای اینترنتی به نفع کسب و کار خرید مقایسه ای و تبلیغات خود متهم کرده است.
گوگل بار دیگر به نقض قوانین رقابت در اروپا متهم شد
گوگل بار دیگر به نقض قوانین رقابت در اروپا متهم شد
به گزارش پاپایا،  بخش اجرایی اتحادیه اروپا در حال حاضر مشغول بررسی این ادعا است که آیا گوگل در سیستم عامل اندروید بین محصولات خود و سایر رقبایش تبعیض قائل می شود یا خیر. مارگارت وستاگر کمیسر رقابت سالم در اتحادیه اروپا در این باره می گوید "گوگل محصولات نوآورانه متعددی را عرضه کرده که تغییرات زیادی را در زندگی ما به وجود آورده اند. اما این به گوگل این حق را نمی دهد که حق نوآوری و رقابت را از سایر شرکت ها سلب کند."

به گفته خانم وستاگر، تحقیق ابتدایی در اتحادیه اروپا نشان داده که گوگل سرویس خرید مقایسه ای خودش را در صفحات نتایج جستجو با اولویت بیشتری به نمایش می گذارد. و این بدان معنا است که حق دیدن مرتبط ترین نتایج با عبارت مورد جستجوی کاربر از او سلب می شود.

خانم وستاگر گفته اتحادیه اروپا نگرانی خود را از اقدامات گوگل در زمینه محدود ساختن توان رقبایش برای عرضه محصولاتشان ابراز کرده است.

او از گوگل، و شرکت مادرش، آلفابت، خواسته تا طی ده هفته آینده به این یافته ها واکنش نشان دهند. وی خاطر نشان کرده که اگر در نهایت جرم گوگل اثبات شود، این کمیسیون برای حمایت از شهروندان اروپایی و اطمینان از برقراری رقابت عادلانه در بازارهای اروپایی وارد عمل می شود.
کد مطلب: 423875