۰
الجزیره خبر داد؛

رصد شدن جنگنده های ناشناس بر فراز آنکارا/ اقدام گسترده کودتاگران

«منابع امنیتی می گویند که این جنگنده ها بعد از عملیات سوختگیری در آنکارا به نقطه پرواز خود در انجرلیک بازگشتند.»
رصد شدن جنگنده های ناشناس بر فراز آنکارا/ اقدام گسترده کودتاگران
رصد شدن جنگنده های ناشناس بر فراز آنکارا/ اقدام گسترده کودتاگران
به گزارش پاپایا؛ به نقل از شبکه "الجزیره" گزارش داد: «تحقیقات بعمل آمده توسط دادستان عمومی ایالت "اضنه" ترکیه نشان می دهد که جنگنده های کودتاگران توسط جنگنده هایی که از پایگاه هوایی انجرلیک ترکیه به پرواز درآمده اند، در آسمان سوختگیری شدند.»
 
شبکه الجزیره در ادامه گزارش داد: «منابع امنیتی در این رابطه تأکید کردند که رادارهای نصب شده پرواز سه جنگنده ناشناس از پایگاه هوایی انجرلیک را رصد کرده اند که شب کودتا 20 نوبت عملیات سوختگیری برای جنگنده های کودتاگران انجام داده اند.»
 
این شبکه خبری در ادامه افزود: «منابع امنیتی می گویند که این جنگنده ها بعد از عملیات سوختگیری در آنکارا به نقطه پرواز خود در انجرلیک بازگشتند. کودتاگران طی اقدام گسترده بر 35 فروند جنگنده و بالگرد را برای کودتا سیطره پیدا کرده بودند.»
 
خاطر نشان می شود که  رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت: کشورهایی که می‌بایست از خنثی‌سازی کودتا استقبال می‌کردند، در کنار توطئه‌چینان قرار گرفتند.
 
در این میان هم بیش از هزار تظاهر کننده که شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی سر می دادند با حضور در خیابان های شهر آدانا درخواست کردند این پایگاه هوایی بسته شود. پایگاه اینجرلیک در جنوب ترکیه محل ذخیره سازی برخی سلاح های هسته ای  راهبردی آمریکاست.
 

 
کد مطلب: 424010