۰
۱
رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان:

جهاد دانشگاهی پل ارتباطی میان دانشگاه و جامعه است/ راه اندازی مراکز تخصصی و فوق تخصصی در سیستان و بلوچستان

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان از راه اندازی مراکز تخصصی و فوق تخصصی در استان خبر داد.
جهاد دانشگاهی پل ارتباطی میان دانشگاه و جامعه است/ راه اندازی مراکز تخصصی و فوق تخصصی در سیستان و بلوچستان
جهاد دانشگاهی پل ارتباطی میان دانشگاه و جامعه است/ راه اندازی مراکز تخصصی و فوق تخصصی در سیستان و بلوچستان
به گزارش پاپایا؛ به نقل از عصرهامون، منصور تاجری پیش از ظهر امروز در مراسم به مناسبت سی و ششمین سالگرد  تاسیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی پل ارتباطی میان دانشگاه و جامعه است اظهار داشت: جهاد دانشگاهی نهادی است انقلابی ، دانش بنیان و با هویت اسلامی است.
وی با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان به موازات کشور فعالیت تحقیقاتی داشته ایم گفت: در جهاد دانشگاهی برای تمام ذائقه ها طرح وجود دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از اهداف  جهاد دانشگاهی ورود به حوزه سلامت و بهداشت است و در این حوزه اقدامات مختلفی از جمله راه‌اندازی مرکز بانک خون بندناف انجام شده است.
وی افزود: با هدف کمک به قشر آسیب‌پذیر دو مرکز درمان ناباروری و مرکز دندانپزشکی تخصصی و فوق تخصصی در سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود.
تاجری به مراکز جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: تاکنون 5 هزار نفر از این مراکز فارغ التحصیل شده اند و و نزدیک به دو هزار نفر در مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در حال فراگیری آموزش های لازم هستند.
رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان در حال راه اندازی مراکز خدمات دهی تخصص است بیان کرد: به دنبال احداث نمایندگی پژوهشکده رویان در استان هستیم.
وی افزود: ایجاد دفاتر نمایندگی بند ناف نیز از جمله طرح‌های دیگری بود که در استان طراحی و تدوین شده و تا کنون تعدادی زیادی از مادران باردار از این خدمات استفاده کرده اند.
وی گفت: طرح جامع توانمندسازی حاشیه‌نشینان استان، ایجاد دفتر مطالعات انرژی‌های نو، ایجاد دفتر مطالعات زنان، ایجاد دفتر مطالعات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی ایران، افغانستان و پاکستان در دستور کار جهاد دانشگاهی استان قرار دارد.
جهاد دانشگاهی با هدف اسلامی کردن دانشگاه‌ها، مبارزه با گروهک‌های معاند و پاکسازی دانشگاه‌ها، مشارکت و مدیریت دانشگاه‌ها و همچنین اهداف تحقیقاتی و علمی ایجاد شده است.
وی افزود: جهاد دانشگاهی در زمان جنگ تحمیلی چه در جبهه‌ و چه در پشت جبهه و همچنین در زمان تحریم‌ها خدمات ارزشمندی را از لحاظ اختراعات و ابداعات انجام داده است.
تاجری ادامه داد: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی با هویت اسلامی و موثر در کشور و پیشگام در توسعه ملی است.
وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در سیستان و بلوچستان در سال 62 ایجاد شد و ما در حوزه‌های مدیریتی از دانشجویان نخبه و فعال بهره می‌گیریم و در واقع یکی از حوزه‌های فعالیت جهاد دانشگاهی حوزه آموزش است که به دو صورت دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و  بلندمدت و مقطع دار صورت می‌گیرد.
رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: از فعالیت‌های حوزه آموزش تربیت ایجاد مراکز تفسیر قرآن، ایجاد مراکز آموزش‌های بین‌المللی، دوره‌های آموزش زبانهای انگلیسی و غیر انگلیسی است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از رویکردهای حوزه آموزش، آموزش بین المللی است که با توجه به هم مرز بودن با پاکستان و افغانستان بتوانیم افراد خارجی را تحت آموزش قرار دهیم.
تاجری گفت: 50 درصد شتر کشور در سیستان و بلوچستان وجود دارد و اقدام مهمی در این راستا صورت نگرفته دفتر تحقیقاتی شتر را ایجاد خواهیم کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون نیز دوره‌های اقتصاد مقاومتی را برای دستگاه‌های اجرایی تدوین کرده ایم و در هفته گذشته در شهرستان چابهار یک دوره اقتصاد مقاومتی برگزار کرده‌ایم.
تاجری در پایان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی هیچ باری بر دوش دولت ندارد گفت: مدیریت جهاد دانشگاهی مدیریت هزینه است.
 
 انتهای پیام// 
کد مطلب: 424091

همون موتوریه
United States
خدایا سایه پیرجماران را بر این نظام وکشور مستدام بدار.
جان منو امر ولی
عشق منی سیدعلی.