۰
وزارت خارجه آمریکا:

حرف‌های اردوغان پوچ است/ ما در کنار ترکیه هستیم

وزارت خارجه آمریکا بار دیگر هر گونه اتهام مبنی بر دست داشتن آمریکا در کودتای نافرجام ۱۵ ژوییه در ترکیه را پوچ و بی‌معنی اعلام کرد.
حرف‌های اردوغان پوچ است/ ما در کنار ترکیه هستیم
حرف‌های اردوغان پوچ است/ ما در کنار ترکیه هستیم
به گزارش پاپایا؛ به نقل از روزنامه حربت، الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن از دولت منتخب ترکیه حمایت می‌کند، گفت: ما هرگونه اتهام در این باره را پوچ می‌دانیم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره روند استرداد احتمالی فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه گفت: این روند رسمی، حقوقی و تکنیکی است. ما خارج از این روند حرکت نخواهیم کرد.
 
او درباره بازداشتهای گسترده در ترکیه پس از کودتای 15  ژوییه نیز گفت: اکنون چند روزی است که از وقوع کودتا در ترکیه می‌گذرد. من فکر می‌کنم که ترکیه در  یک دوره بحرانی قرار دارد و هنوز در این باره اقداماتی انجام می‌دهد. ما در کنار ترکیه هستیم. مقامات ترکیه تحقیقات و بازجویی‌های خود را در این زمینه انجام می‌دهند. ما نیز دیدگاه ‌های خود را درباره احترام به قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در ترکیه اعلام خواهیم کرد.
 
وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به همکاری ترکیه با آمریکا در مبارزه با داعش گفت: این همکاری‌ها یک بازی با حاصل جمع صفر نیست و مبارزه با داعش یکی از دغذغه‌های همه کشورها در سراسر جهان محسوب می‌شود.
کد مطلب: 424140