۰

واکنش ایران به رویکرد مثبت رئیس مجلس کویت

قاسمی در واکنش به رویکرد مثبت رئیس مجلس کویت گفت: ایران امیدوار است سیاستهای تحریک آمیز و غیر سازنده برخی طرفهای ثالث تأثیری در اراده دولتها برای برقراری روابط دوستانه و تحقق منافع هر چه بیشتر ملتها در منطقه نداشته باشد.
ز
ز
به گزارش پاپایا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص رویکرد مثبت رئیس مجلس کویت در مصاحبه با روزنامه الشرق گفت: بدون تردید اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران داشتن بهترین روابط با همسایگان و کشورهای منطقه است. ما و تمامی کشورهای همسایه از قابلیتهای فراوانی برای همکاری و هم افزایی ظرفیت هایمان در جهت حسن همجواری، مشارکت سیاسی، توسعه اقتصادی و مبارزه با تهدیدات مشترک برخورداریم.
قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست ثابت، غیر قابل تغییر و اصولی خود همواره و همیشه خواستار ثبات، امنیت و پیشرفت در کشورهای همسایه خود بوده است و ضمن استقبال از هر گونه تلاش و اقدام  عملی و رفتار توام با حسن نیت، امیدوار است سیاستهای تحریک آمیز و غیر سازنده برخی طرفهای ثالث تأثیری در اراده دولتها برای برقراری روابط دوستانه و تحقق منافع و دوستی هر چه بیشتر ملتها در این منطقه نداشته باشد.
«مرزوق الغانم» رئیس مجلس «الامه» کویت (پارلمان) بر تمایل کویت و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس برای همکاری و رابطه با ایران بر پایه حسن همجواری تاکید کرد.
انتهای پیام/
منبع:فارس
کد مطلب: 424306