۰

ایرانی ها به چه دلیل از شبکه های اجتماعی خارجی استفاده می کنند

این روزها خیلی از افراد برای ارتباط با دوستان و آگاهی از آنچه در دنیا در جریان است از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. ایرانی ها هم از این قاعده مستثنی نیستند، ولی جالب اینجاست که اکثریت کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی خارجی استفاده می کنند. در نظر سنجی جدیدی که انجام شده دلایل روی آوردن ایرانی ها به اپلیکیشن های خارجی مورد بررسی قرار گرفته است.
س
س
به گزارش پاپایا، معاون وزیر ارتباطات اظهار کرد بر اساس نظر سنجی انجام شده، 65 درصد کاربران ایرانی به دلایل اقتصادی به سمت شبکه های خارجی کشیده می شوند و فقط 8 درصد کاربران علت استفاده از شبکه های خارجی را عدم اعتماد به سریس های بومی ذکر کرده اند.

در این نظر سنجی مشخص شده است که بیشترین دغدغه کاربران، دریافت سرویس با کیفیت است و در این صورت تفاوتی بین سرویس های داخلی و خارجی قائل نیستند.

محمد جواد آذری جهرمی گفت
 
اولین عامل روی آوری کاربران ایرانی به شبکه های خارجی، موضوع اقتصادی است. بررسی ها نشان می دهد که ۶۵ درصد کاربران، به دلیل ارزان بودن شبکه های اجتماعی به این سمت روی می آورند. ۱۸ درصد کاربران به دنبال گزینه ها و ویژگیهای مختلف دریافت خدمات هستند، این تعداد کاربر، به دلیل این ویژگی ها از سرویس های خارجی استفاده می کنند و اولویت آنها بکارگیری امکاناتی است که این سرویسها دارند.


آذری جهرمی موضوع عدم اعتماد کاربران به سرویس های ایرانی را به عنوان عامل اصلی رویکرد آنها به شبکه های خارجی رد کرد و افزود
بر پایه این نظرسنجی، تنها ۸ درصد کاربران ایرانی دغدغه امنیت دارند و به بیان دیگر نگران نقض امنیتشان در استفاده از شبکه های اجتماعی و سرویس های بومی هستند و راضی به استفاده از سرویس های داخلی نیستند. مردم نسبت به ورود به حریم خصوصی خودشان حساسیت دارند و نباید فضای بی اعتمادی در استفاده از سرویس های داخلی وجود داشته باشد که ذهنیت مردم را تحت تاثیر منفی قرار دهد.


وی تاکید کرد که با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارایه سرویس های بومی روی این شبکه، رضایت بیش از 82 درصد کاربران جلب خواهد شد و راهکارهایی برای جلب اعتماد 8 درصد باقیمانده نیز اندیشیده خواهد شد.
منبع:تک شات
کد مطلب: 424393