۰
گزارش پاپایا از شلاق بی آبی بر تن رنجور سرباز؛

گلایه از بی آبی در گرمای ۴۵ درجه ای/ آب شهر راسک در مرخصی دو روزه

قطعی دو روزه آب راسک در دمای بیش از 45 درجه ای باعث شده تا همه جا صحبت از گرمای هوا، بحران آب و خرید آب معدنی با قیمت گران باشد.
گلایه از بی آبی در گرمای 45 درجه ای/ آب شهر راسک در مرخصی دو روزه
گلایه از بی آبی در گرمای 45 درجه ای/ آب شهر راسک در مرخصی دو روزه
به گزارش پاپایا، گرمای بیش از 45 درجه‌ای هوا و قطعی مکرر آب و برق، قصه ای تکراری برای مردم شهرستان سرباز است که همواره با آن دست و پنجه نرم کرده و در بدترین شرایط نیز آن را تحمل می‌کنند. اما چند ماه گذشته این مشکلات باعث بروز برخی اتفاقات ناگوار همچون غرق شدن کودک 10 ساله سربازی و چندین اتفاق مشابه بود که بیان آن قلب هر شنونده‌ای را به درد می ‌آورد.
اتفاقاتی که نه تنها دلیل آن خشک سالی های چند سال اخیر است بلکه عدم برنامه ریزی دولت برای حل مشکلات آب شرب شهرستان و حتی نبود تانکرهای آب رسان نیز از دلایل اصلی آن می‌تواند باشد چراکه این عدم برنامه ریزی باعث شد  تا در مواقع قطعی آب، مردم خود دست به کار شده و با وجود خطر، به رودخانه سرباز و برکه های آبی نزدیک شوند  که مهمترین زیست گاه گاندو است.
در تازه ترین مشکل آب شهرستان سرباز قطعی بیش از 48 ساعته آب شرب شهر راسک در گرمای بیش از 45 درجه ای هوا باعث گلایه ها و نارضایتی مردم شهر شده تا جایی که چندین تن از شهروندان راسکی با مراجعه به دفتر پایگاه خبری پاپایا، خواستار رسیدگی و رساندن درد دلشان به مسئولان شدند.
 
بدون اطلاع رسانی آب را قطع می‌کنند
سلیم بولیده در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با بیان اینکه قطعی مکرر و طولانی مدت آب در گرمای شهرستان سرباز وضعیت بغرنجی را برای مردم بوجود آورده، اظهار کرد: در بسیاری از روزها قطعی آب تا ساعت ها ادامه دارد و این امر شرایط زندگی را برای مردم دشوار کرده است.
وی افزود: تحمل قطعی آب در این گرمای تابستان خیلی سخت است، به خصوص حالا که بیش از 2 روز است آب شهر به صورت کامل قطع شده و مردم واقعا نمی‌دانند علت این قطعی ها چیست و چرا مسئولان برای حل این مسئله اقدامی انجام نمی‌دهند.
این شهروند راسکی با گلایه از عدم اطلاع رسانی در مواقع قطعی آب شرب، بیان کرد: عدم اطلاع رسانی باعث می‌شود تا هیچ آب ذخیره ای نداشته باشیم و این تشنگی و بی آبی علاوه بر ایجاد مشکلات زیاد، باعث آن شود که مجبور به خرید آب معدنی به قیمت گزاف نیز شویم.
 
زندگی بدون آب بسیار سخت است، مسئولان اهتمام جدی داشته باشند
یکی دیگر از ساکنین راسک به خبرنگار ما گفت: این بی آبی باعث شده تا دو راه بیشتر نداشته باشیم، یا باید در انتظار آب در خانه بمانیم و با وجود درآمد بسیار کم و نداشتن توان مالی از بطری های آب معدنی استفاده کنیم و یا خطر غرق شدن و حمله تمساح را به جان بخریم تا برای افراد خانواده آب تهیه کنیم.
سعید بلوچزهی ادامه داد: برای تهيه آب معدني به مغازه محل مراجعه كردم كه مغازه دار با ديدنم  كلمه 'نداريم' را به زبان آورد و من تنها در آن شرايط مات و مبهوت بودم و نمي دانستم چه کاری از من ساخته است و باید به كجا پناه ببرم .
وی با تاکید بر اینکه تمامی مغازه های شهر را برای تهیه آب معدنی زیر پا گذاشتم، تصریح کرد: بيشتر فروشنده هاي  سطح شهر مي گويند مقدار آبي كه روز گذشته براي فروش آورده بودند در همان ساعات اوليه به فروش رسیده و دیگر حتی برای مصرف شخصی نیز آب ندارند چون گمان نمی‌کردند که قطعی آب بیش از دو روز طول بکشد.
 
سامانه 122 پاسخگو نیست
یک خانم خانه دار راسک اظهار داشت: بعضی از خانواده ها به دلیل قطعی آب آشامیدنی مجبورند آن را خریداری و در تانکر ها و یا ظروف دیگر ذخیره کنند که این وضعیت نیز برای خانواده های کم درآمد مشکل زا است.
نازی رحیمی افزود:  خانم های خانه دار مجبور هستند که لباس ها و ظروف را برای شستشو به لب رودخانه ببرند که این موضوع در هوای گرم و طاقت فرسای راسک باعث متحمل شدن سختی های فراوانی می شود.
وی با گلایه از عدم پاسخگویی سامانه 122 تاکید کرد: هروقت که مردم مشکل دارند این سامانه از دسترس خارج است و انگار یک کار هماهنگ شده است به گونه ای که هیچ شکایتی ثبت نشود.
 
لزوم صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب
در همین رابطه رئیس شرکت آب و فاضلاب راسک در پاسخ به خبرنگار پاپایا، گفت: قطعی آب در روزهای اخیر ربطی به اعلام قبلی ندارد و دلیل این قطعی آب، سوختن الکتروپمپ انتقال آب بوده و به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن این موضوع نتوانستیم از قبل این قطعی را اعلام کنیم.
ادریس درخشان افزود: الکتروپمپ سوخته تعویض شده و در حال حاضر مشکلی برای انتقال آب ندارم ولی ممکن است به دلیل خالی بودن خطوط انتقال، در برخی مناطق همچنان با مشکل مواجه باشم که به زودی حل خواهد شد.
وی در پایان تصریح کرد: با این اقدام کمبود آب آشامیدنی مرتفع شده اما مردم نیز باید با رعایت صرفه جویی به ما کمک کنند تا دیگر شاهد افت فشار و قطعی آب در راسک نباشیم.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 424642