۰
کلینتون و ترامپ در برنامه «فرمانده کل قوا»؛

کلینتون و ترامپ در برنامه «فرمانده کل قوا»؛ مقابله با برنامه موشکی تهران/ ایران، عراق را اشغال می‌کند!

«... ترجیح می دهم در تمام این موارد با ایران مقابله کنم بدون اینکه آن‌ها در مسیر رقابت برای دستیابی به سلاح هسته‌ای باشند».
ر
ر
به گزارش پاپایا، "دونالد ترامپ" و "هیلاری کلینتون" نامزدهای دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در برنامه "فرمانده کل قوا" که از شبکه ان بی سی نیوز (NBC News) آمریکا پخش می شود شرکت کرده و به سوالات مجری برنامه پاسخ دادند.
 
 
بخشی از این پرسش و پاسخ ها به رویکرد نامزدهای آمریکایی دربرابر جمهوری اسلامی ایران اختصاص داشت که انعکاس گسترده ای در رسانه های آمریکایی از جمله واشنگتن پست (WP)، نیویورک تایمز (New York Times)، لس آنجلس تایمز (Los Angeles Times)، بریت بارت نیوز (Breitbart News)، مجله تایم (Time)، هیل (Hill) و ... داشته است.
 
 
خانم کلینتون در این برنامه بار دیگر بر حمایت خود از توافق هسته ای با ایران تاکید کرد. وی گفت به اجرای این توافق ادامه خواهد داد.
 
 
هیلاری کلینتون گفته، اجرای توافق هسته ای دست او را باز خواهد گذاشت تا با برنامه موشک های بالستیک ایران و آنچه "حمایت تهران از تروریسم" می خواند مقابله کند.
 
 
سیاستمداران آمریکایی پشتیبانی ایران از گروه های مقاومت در منطقه همچون حزب الله و حماس را حمایت از تروریسم لقب می دهند.
 
 
نامزد دموکرات ها همچنین گفته با حضور ایران در کشورهای سوریه، لبنان، عراق و یمن مقابله خواهد کرد.
 
 
کلینتون افزود: ترجیح می دهم در تمام این موارد با ایران مقابله کنم بدون اینکه آن ها در مسیر رقابت برای دستیابی به سلاح هسته ای باشند.

 
از سوی دیگر دونالد ترامپ با انتقاد از سیاست خارجی دولت اوباما گفته، ما عراق را به ایران تحویل دادیم.
 
 
وی در ادامه سخنانش ایران را به تلاش برای اشغال عراق متهم کرده و مدعی شد که تهران در آینده عراق را اشغال خواهد کرد.
 
 
نامزد جمهوری خواهان بر این باور است که لازم نیست آمریکا در عراق حضور داشته باشد اما باید بر منابع نفتی مسلط باشد. وی افزود: اگر ما کنترل نفت را در اختیار داشتیم داعش در عراق به قدرت نمی رسید.
 
 
ترامپ در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به اینکه روابط دوستانه ای با ولادیمیر پوتین دارد تاکید کرد با روسیه برای مبارزه با داعش همکاری خواهد کرد.

منبع:جام نیوز
کد مطلب: 424760