۰

عدم پیش بینی سیستم ارت عامل خسارت گسترده

اغلب مهندسان IT آشنایی لازم با سیستم ارتینگ را ندارند و توجهی به این موضوع نمی‌کنند.
ی
ی
به گزارش پاپایا، شکرالله قلی زاده، عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، با انتقاد از عدم پیش‌بینی سیستم ارتینگ (اتصال زمین) در اغلب ساختمان‌های ایران گفت: علاوه‌بر این اغلب مهندسان IT آشنایی لازم با سیستم ارتینگ را ندارند و توجهی به این موضوع نمی‌کنند.
قلی زاده توضیح داد: سیستم ارتینگ متشکل از چاه ارت و سیم متصل به چاه است که هر جریان الکتریکی ناخواسته و مزاحم را به زمین منتقل می‌کند که اگر بدنه هر دستگاه مصرف کننده برق از جمله دستگاه‌های صنعتی، مخابراتی و خانگی توسط یک رشته سیم به زمین متصل شود، یک سیستم ارت ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: استفاده از سیستم ارت برای حفاظت از افراد و دستگاه‌ها لازم است، اضافه ولتاژهای تولید شده در بدنه دستگاه‌های الکتریکی حتما باید خنثی شوند.
او عنوان کرد: در حال حاضر در نتیجه عدم توجه کافی به سیستم ارتینگ شاهد خرابی‌های جبران ناپذیر و مرجوع شدن بسیاری از محصولات الکتریکی در بازار هستیم. دستگاه‌های بسیاری سالم به فروش می‌روند اما با ایراد فنی مرجوع می‌شوند و پس از بررسی مشخص می‌شود اشکال سیستم ارت باعث نقض عملکرد دستگاه شده است. برای مثال بارها دیده شده در سازمان‌های بزرگ با اتاق سرورهای دارای رک زیاد، به دلیل اتصال اشتباه سیم ارت آسیب شدیدی به بخشی از سرور رسیده است.
منبع:کلیک
کد مطلب: 424858