۰

یخچال قابل حملی که جان هزاران نفر را نجات خواهد داد

یک دانشجوی انگلیسی با اختراع یک یخچال قابل حمل به درمان بیش از ۱٫۵ میلیون نفر در سراسر جهان کمک خواهد کرد.
ر
ر
به گزارش پاپایا، یکی از مشکلاتی که سالانه جان هزاران نفر در جهان را به خطر می‌اندازد دور بودن مراکز درمانی از انسان‌هاست،اکنون یک دانشجوی انگلیسی با ساخت یک یخچال کوچک قابل حمل در کوله‌پشتی توانسته است روشی برای سالم نگه‌داشتن مواد و تجهیزات دارویی را فراهم آورد، این یخچال را می توان به راحتی درون یک کوله پشتی جا داد و از آن برای انتقال وسایل پزشکی و واکسن ها به مناطق دورافتاده استفاده کرد.

در مورد این خبر که درپایگاه اینترنتی ساینس الرت منتشر شده است می‌توان اضافه‌کرد که این دستگاه قابل حمل می تواند برای مدت ۳۰ روز واکسن ها را در یک دمای بهینه نگاه دارد. همچنین این دانشجو می گوید که در نظر دارد در آینده دستگاهی برای انتقال اعضاء و خون درست کند.
نظر کارشناسان بهداشتی این است که  این یخچال در صورت برآورده کردن این پتانسیل، می تواند به درمان بیش از ۱٫۵ میلیون نفر در سراسر جهان کمک کند.
این یخچال کوچک که ‘مخزن خنک کننده ایزوبار’ نام دارد با تولید بخار آمونیاک کار می کند. به این صورت که آب و آمونیاک را گرم کرده و بخارهای آمونیاک تولید می کند. این گاز در زمان نیاز درون محفظه یخچال منتشر می شود و باعث می شود که محتویات داخل یخچال برای مدت ۳۰ روز در دمای بالای انجماد باقی بمانند.
این اثر خنک کنندگی که به ‘ تبرید جذبی’ معروف است را می توان با مقدار آب و آمونیاکی که واکنش را میسر می سازند، کنترل کرد.
این ابداع کمک شایانی به سیستم درمانی و اورژانس پزشکی خواهد کرد و با تولید انبوه آن می‌توان سالانه از تلفات انسانی قابل توجهی کاست.
  منبع: digital trends
کد مطلب: 424886