۰
رسول نامی؛

باید از ظرفیت های مجرمین در جامعه به نفع مردم استفاده شود

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: باید تا جایی که امکان دارد متناسب با خصوصیت، توانمندی و ظرفیت های افراد احکامی صادر شود که از ظرفیت های مجرمین در جامعه به نفع مردم استفاده شود.
ی
ی
 به گزارش پاپایا، به نقل از دادمردان، دومین جلسه بومی سازی مجازاتهای جایگزین حبس در محل این معاونت برگزار  شد.
در این جلسه رسول نامی اظهار داشت: زندان همواره به عنوان يکي از سنگين‌ترين مجازات‌هاي تعيين شده در قوانين هر كشور براي مقابله با افراد بزهکار با هدف  محدوديت و دور ساختن آنان از بطن جامعه، سلب آزادي و تنبيه مجرمان است.
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه چند سالي است كه موضوع «مجازات‌هاي جايگزين حبس» كه در مراجع قضايي برخي از كشورهاي جهان مطرح است، ادامه داد: این موضوع نیز به‌طور جدي وارد سياست‌هاي كلي قضايي كشورمان شده است و قضات نيز مواردي از آن را براي مجرماني كه به دلايل عمدي و غيرعمدي مرتكب جرمي شده‌اند ولي سابقه كيفري نداشته باشند‌، به مورد اجرا گذاشته اند.
وی افزود: افزایش جمعیت کیفری زندانها یکی ازتبعات منفی بکارگیری بی رویه مجازات حبس است که  این امر نیز آسیبهای اجتماعی فراوانی را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه امروزه محکومیت فیزیکی زیاد ار ساز نیست، بیان کرد: باید تا جایی که امکان دارد متناسب با خصوصیت، توانمندی و ظرفیت های افراد احکامی صادر شود که هم فرد نفع ببرد و خسارت نبیند و هم جامعه از توانمندی های ان فرد بتواند بهره ببرد.
وی بیان کرد: باید از ظرفیت های مجرمین در جامعه به نفع مردم استفاده شود و قانون مصوب شده در سال1392 هماهنگی هایی بین دستگاه های اجرایی و قضایی انجام شده است.
نامی  با اشاره به اینکه يکي از مهم‌ترين آسيب‌هاي زندان براي افراد خاطي، آموختن روش‌هاي مختلف بزهکاري است،گفت: ازسوي علاوه بر این  با زنداني شدن فرد درصورتي كه سرپرست خانواده باشد، نخستين گروه در خانواده که دچار آسيب مي‌شودو اجزای این قانون نیز خود راهی برای کاهش‌ آسیب های اجتماعی است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 425029