۰

تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در هفته ای که گذشت/از محکومیت 6 میلیاردی متخلفین در سیستان تا ضبط 28 هزار لیتر سوخت قاچاق در سراوان

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان زابل از محکومیت 6 میلیاردی متخلفین در این شهرستان خبر داد.
قاچاق
متخلفین
تعزیرات
قاچاق متخلفین تعزیرات
به گزارش پاپایا، به نقل از دادمردان: مهمترین اخبار سازمان تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:
 
ضبط 28 هزار لیتر سوخت قاچاق در سوران
رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان سراوان گفت: شخصی که اقدام به حمل سوخت بصورت قاچاق می نمود پس از اینکه مأمورین پلیس در منطقه سوران به خودرو مشکوک شدند آنرا متوقف و در بازجویی صورت گرفته مشخص گردید که 28 هزار لیتر گازوئیل بدون مجوز قانونی در حال حمل بوده است.

موسی عباس زاده محمودی افزود:  پس از توقیف خودرو پرونده متشکله به جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
 
وی بیان داشت: پس از تشکیل پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان سراوان متخلف به میزان 38 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و ضبط سوخت های مکشوفه محکوم شد.
 
محکومیت 160 میلیون ریالی قاچاقچی کالاهای بهداشتی در زاهدان

شخصی که اقدام به حمل کالای قاچاق شامل کفش، صابون، ادکلن و ظروف چینی نموده بود در نزدیکی شهر زاهدان توسط مأمورین انتظامی مستقر در ایست و بازرسی جون آباد شناسایی و دستگیر شد.
 
در ادامه پس از تشکیل پرونده اقدامات رسیدگی در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز اداره کل تعزیرات حکومتی استان آغاز که با استعلامات صورت گرفته درخصوص کالاهای بهداشتی طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مصرف انسانی آن مورد تأیید قرار نگرفت.
 
پس از آن با احضار متهم تفهیم اتهام صورت گرفت و با توجه به اظهارات متناقض و نداشتن ادله کافی شعبه اقدام به صدور رأی مبنی بر محکومیت متخلف به میزان 160 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت صادر و همچنین درخصوص کالاهای بهداشتی نیز رأی بر معدوم شدن صادر شد.
 
قاچاقچی عینک دودی به میزان 200 میلیون ریال محکوم شد

رئیس شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالاو ارز تعزیرات حکومتی استان از کشف عینک آفتابی وانواع فرم های عینک قاچاق خبر داد و گفت : شخصی که بوسیله یک دستگاه خودروی اتوبوس اقدام به حمل کالای قاچاق از نوع عینک دودی و فرم عینک نموده بود توسط مأمورین ایست و بازرسی گلوگاه نصرت آباد شناسایی و علاوه بر توقیف خودرو متهم به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
 
حسن حاجی نژاد افزود: ارزش کالاهای مکشوفه با توجه به استعلام صورت گرفته از گمرک بیش از173 ملیون ریال اعلام شد و شعبه با توجه به اینکه قاچاق بودن کالا محرز بوده و و قبول تخلف توسط متهم، از جهت قاچاق متخلف را به میزان 200 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت محکوم نمود.
 

محکومیت 6 میلیاردی متخلفین در منطقه سیستان
رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان زابل در تشریح عملکرد اداره مربوطه گفت: از ابتدای سال 95 تا کنون 523 فقره پرونده تخلفاتی در سه حوزه قاچاق کالا و ارز،  کالا و خدمات و بهداشت دارو و درمان و دامپزشکی به تعزیرات حکومتی وارد که از این تعداد 510 فقره پرونده مورد رسیدگی و مختومه گردیده است و متخلفین به میزان 6 میلیارد و 98 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و شکات خصوصی محکوم شده اند.
محمد حسین جهان آبادی رسیدگی پرونده ها بصورت کیفی را مهم دانست و اظهار داشت : یکی از ملاک های ما سرعت در رسیدگی برای پرونده ها می باشد اما همواره بگونه ای پیش رفته ایم که کیفیت در رسیدگی فدای سرعت نشود و آراء صادره نیز بدون اغماض و قاطع بوده است.
وی همچنین از اجرای طرح ملی مقابله با کالای قاچاق در حوزه سیستان خبر داد و بیان داشت : طرح ملی مقابله با کالای قاچاق بمدت سه ماه اجرایی خواهد شد که در ابتدای طرح بر اطلاع رسانی ، ارشاد و تذکرات به واحدهای صنفی اقدام خواهیم نمودو سپس با واحدهای متخلف برخورد وفق مقررات صورت میگیرد.
جهان آبادی افزود: در این طرح تمرکز بر روی لوازم خانگی ، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 425456