۰

ترکیه ایران را به مبارزه طلبید

ناظران محافل سیاسی معتقدند که ایران پشت فشار دولت العبادی به ترکیه برای خارج کردن نیروهای این کشور از موصل قرار دارد
سیاسی ایران العبادی ترکیه
سیاسی ایران العبادی ترکیه
به گزارش پاپایا، وبسایت شبکه روسیا الیوم در تحلیلی نوشت: «کارشناسان مسائل راهبردی بر آن هستند که عملیات آزادسازی موصل باعث خواهد شد تا مصالح بازیگران منطقه ای مانند ایران، عراق و ترکیه مقابل هم قرار گیرند. ضمن اینکه ترکیه تلاش می کند تا یک گذرگاه نظامی به سمت عراق برای خود ایجاد کند.»
 
روسیا الیوم در ادامه گزارش داد: «ورود نظامیان ارتش ترکیه به خاک عراق به بهانه مقابله با کردها و تمدید دخالت نظامی ترکیه در عراق توسط پارلمان این کشور، به افزایش تنش میان بغداد و آنکارا انجامید.»
 
2  
 
این شبکه خبری در ادامه افزود: «اردوغان هم اخیرا از مشارکت نیروهای ارتش در ترکیه در عملیات آزادسازی موصل دفاع و از هر کس که مقابل آنها بایستد شدیدا انتقاد کرد. این مسئله باعث شد تا زیاده خواهی ترکیه وارد مرحله جدیدی شوند.»
 
روسیا الیوم مدعی شد: «اینک ترکیه ایران را به مبارزه طلبیده است؛ چرا که ناظران محافل سیاسی معتقدند که ایران پشت فشار دولت العبادی به ترکیه برای خارج کردن نیروهای این کشور از موصل قرار دارد؛ به ویژه اینکه ایران قصد دارد تا گذرگاه نظامی از موصل به سوریه ایجاد کند.»
 
 
1  
 
این شبکه خبری افزود: «از آنجا که موصل در قدیم بخشی از امپراتوری عثمانی بود، ترکیه اینک این شهر را بخشی از تامین کننده مصالح خود در منطقه می داند. به همین دلیل آنکارا هم جای پایی در موصل درست کرده و تلاش می کند مانع مشارکت نیروهای الحشد الشعبی طرفدار تهران شود.»
 
روسیا الیوم ادامه داد: «ترکیه نگران است که مبادا حیدر العبادی بعد از آزادسازی موصل از دست داعش، نیروهای سنی طرفدار ترکیه را از موصل بیرون کند. به همین خاطر ترکیه آماده شده است تا در صورت وقوع این اتفاق، نیروهای شیعی موجود در حلب را به حساب ضرر وارد کردن به ایران از این شهر بیرون کند.»
 
 
3   منبع: جام نیوز انتهای پیام
کد مطلب: 425496