۰

تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در هفته ای که گذشت/از کشف بیش از ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان تا جریمه های میلیاری برای متخلفین

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از کشف بیش از100 هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرهای زاهدان، سراوان و ایرانشهر خبر داد.
تعزیرات حکومتی
قاچاق
متخلفین
کشف
تعزیرات حکومتی قاچاق متخلفین کشف
به گزارش پاپایا، به نقل از دادمردان، مهمترین اخبار سازمان تعزیرات حکومتی سیستان وبلوچستان در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:
محکومیت 1 میلیارد و 500 میلیون ریالی برای قاچاقچی سوخت
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از کشف مقادیر قابل توجهی سوخت قاچاق خبر داد و گفت: اشخاصی که اقدام به عرضه خارج از شبکه 52هزار و 160لیتر سوخت از نوع بنزین نموده بودند توسط پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر شناسایی، دستگیر و پرونده متشکله به جهت رسیدگی قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد
سید مرتضی مدنی فدکی بیان داشت: با توجه به شناسایی 141 فقره کارت هوشمند سوخت از یک جایگاه عرضه فرآورده های سوختی و با بررسی های بعمل آمده و اقرار متهمین تخلف عرضه خارج از شبکه سوخت محرز و شعبه مستند به مواد قانونی متهمین را علاوه بر الزام عرضه کالا در شبکه به پرداخت 1 میلیارد و 511 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
کشف دپوی سوخت در زاهدان
رئیس شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز اداره کل تعزیرات حکومتی استان بیان داشت : مأمورین پلیس آگاهی در شهر زاهدان محل دپوی سوخت در یک چهار دیواری را شناسایی و طی عملیاتی مقدار 8هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل کشف شد.
حسن حاجی نژاد افزود : پس از دریافت پرونده شعبه اقدامات مربوط به رسیدگی را آغاز نمود که متهم احضار و اتهام شروع به قاچاق سوخت تفهیم شد.
وی اظهار داشت : شعبه باتوجه به اقرار صریح و اعترافات متهم ضمن متخلف دانستن ، وی را از حیث شروع به جرم قاچاق علاوه بر ضبط سوخت های مکشوفه به نفع دولت به میزان 100 میلیون 776 هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
تعزیر قاچاقچیان سوخت درسراوان
بر اساس اقدامات بعمل آمده توسط ماموران پلیس آگاهی مدیریت مبارزه با قاچاق کالا شهرستان سراوان از سه دستگاه خودروی نفتکش مقدار48 هزار لیترسوخت از نوع گازوئیل که به طور غیرقانونی ازسراوان درحال انتقال به طرف مرز بود در اطراف شهرکشف که پس از انجام اقدامات اولیه و جری تشریفات قانونی پرونده جهت رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال گردید.
در همین راستا با ارجاع پرونده به شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز اداره تعزیرات حکومتی شهرستان سراوان بررسی و رسیدگی به پرونده آغاز گردید که با تحقیقات انجام شده و استعلامات صورت گرفته سوختهای مکشوفه قاچاق وفاقد مدارک لازم جهت خروج از کشور بوده ند و قاچاق آنها محرز شد.
در ادامه پس از اخذ دفاعیات متهمین ، تخلف محرز تشخیص و متخلفین علاوه بر ضبط سوختهای مکشوفه به پرداخت جزای نقدی به مبلغ 561 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.
کد مطلب: 425513