۰
رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان؛

همه دستگاه ها باید درامر پیشگیری از جرایم همکاری کنند/ اجرای عدالت هدف اصلی دستگاه قضا است

رئیس کل دادگستری استان گفت: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری همه دستگاه ها مکلفند در امر پیشگیری همکاری کنند.
عدالت
پیشگیری
جرایم
عدالت پیشگیری جرایم
به گزارش پاپایا، به نقل از دادمردان، صبح امروز با حضور رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان و جمعی از معاونین ایشان رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان زاهدان معرفی شد.
در این مراسم حجت السلام ابراهیم حمیدی ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: مسئولیت های دستگاه قضا از مسئولیت های بسیار حساس و تاثیر گذار در جامعه است.
رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان ادامه داد: اگر قوه قضاییه مسئولیتش را در جامعه به خوبی انجام دهد بسیاری از کجی ها، نارسایها و کاستی های سایر دستگاه ها به دلیل بعد نظارتی قوه قضاییه بر روی سایر دستگاه ها و نهادها جبران می شود.
وی با اشاره به حساسیت کار قضات، افزود: قضات در دستگاه قضا جایگاه بلند و مسسئولیت های زیادی دارند و باید به سمتی پیش بروند تا عدالت را به معنای واقعی در جامعه پیاده کنند.
وی با بیان اینکه قوه قضایه مکلف است در راستای برقراری عدالت تلاش کند، بیان کرد: این کار اساسی در قوه قضاییه بر عهده  قضات است چرا چون اجرای عدالت از قلم آنها جاری میشود.
حجت السلام حمیدی  با اشاره به افزایش12 درصدی ورودی پرونده ها در سال گذشته به دستگاه قضا، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین چالش های قوه قضاییه افزایش اسیب های اجتماعی و جرایم در جامعه است و این افزایش برای یک جامعه اسلامی زیبنده نیست و باید این جرایم در جامعه ریشه یابی و اسیب شناسی شوند.
رئیس دستگاه قضا در سیستان وبلوچستان با اشاره به تاسیس معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  در استان بیان کرد: این معاونت در سدد  شناسای  درد های ها اسیب های جامعه است و با توجه به کمبود امکانات و نیرو در این زمینه آن طور که باید نمی‌شود دستورالعمل‌ها و نتایج تحقیقات را اجرایی کرد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری  و مکلف دانستن  همه دستگاه ها به همکاری در امر پیشگیری از وقوع ،بیان کرد: قوه قضاییه مکلف به مدیریت امر پیشگیری بوده و همه دستگاه ها و نهاد های اجرایی غیر قضایی باید در این امر تعامل و همکاری داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان در پایان گفت: اطاله دادرسی امروزه یکی از دغدغه های بزرگ قوه قضاییه است و الکترونیکی شدن ابلاغ ها میتواند گام بلندی در کاهش اطاله دادرسی باشد و این طرح به عنوان پایلوت در 3 استان کشور در حال اجرا است.
در پایان این مراسم از زحمات اسماعیل اکبری تقدیر و محمد علی حمیدیان به عنوان رئیس کل دادگاهای عمومی و انقلاب زاهدان معرفی شد.
انتهای پیام//
کد مطلب: 425559