۰
دیلی استار عنوان کرد؛

تهدید مرگبار ایران

«ایران که آمریکا را به نقض توافق هسته ای متهم کرده است، ضمن برگزاری یک رزمایش و به نمایش گذاشتن نیروی هوایی خود اعلام کرد که برای جنگ آماده است...»
تهدید
رزمایش
آمریکا
تهدید رزمایش آمریکا
به گزارش پاپایا، پایگاه انگلیسی "دیلی استار" (Daily Star) رد گزارشی تحت عنوان "ما برای جنگ آماده ایم؛ تهدید مرگبار ایران در مقابل آمریکا" به انعکاس رزمایش «اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت» نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

در این گزارش آمده است: «ایران که آمریکا را به نقض توافق هسته ای متهم کرده است، ضمن برگزاری یک رزمایش و به نمایش گذاشتن نیروی هوایی خود اعلام کرد که برای جنگ آماده است.
 
بر اساس اظهارات مقامات ایرانی، نیروی هوایی ارتش ایران در این رزمایش سه روزه که آغاز آن از روز دو شنبه بوده است، توان هوایی خود را به نمایش گذاشته است.
 

 
ژنرال مسعود روزخوش در رابطه با این رزمایش می گوید: "هدف از برگزاری این رزمایش، آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدیدی است و در صورتی که جنگی اتفاق بیافتد، نیروی هوایی، اولین نیرویی خواهد بود که وارد صحنه نبرد می شود."
 
مقامات نظامی ایران عنوان کرده اند که آمریکا به تعهدات خود بر اساس توافق هسته ای پایبند نبوده است. آن ها همچنین می گویند که نیروهای مسلح ایران خواستار پایان حضور نظامی آمریکا در منطقه هستند.

با وجود آنکه سیاست های دولت آمریکا پس از توافق هسته ای موجب عدم بهره مندی  ایران از مزایای توافق شده و هنوز بانک های جهانی از ترس جریمه های سنگین از معامله با ایران سرباز می زنند، در ادامه این گزارش آمده است: «برخی از کارشناسان منطقه ای می گویند این اقدامات ایران در راستای تلاش های تهران برای امتیازگیری از دولت اوباما در ماه های پایانی مسئولیت او است.
 
به نظر می رسد تلاش های ایران جواب داده است و دولت آمریکا به اجرای چند طرح برای توسعه دسترسی ایران به سیستم مالی جهانی روی آورده است.»
 
 

کد مطلب: 425627