۰
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان؛

اقدامات دستگاه قضایی در راستای احکام اسلامی است

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در نظام جمهوری اسلامی، تمام جهت گیری‌ها، اقدامات و فعالیت‌هایی که انجام می‌شود در راستای احکام اسلامی است تلاش می‌کنیم روز به روز قوانین را با قوانین اسلامی تطبیق می‌دهیم.
احکام اسلامی
اقدامات
دستگاه قضایی
احکام اسلامی اقدامات دستگاه قضایی
به گزارش پاپایا،  به نقل از دادمردان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نیکشهر اظهار داشت: باید همه وقت خودمان را صرف کار و تلاش برای مردم کنیم و این امر وظیفه ای است که نظام اسلامی، فرهنگی دینی و رهبری معظم انقلاب و مسئولان ارشد نظام از ما انتظار دارند
وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت‌ها کاملا مشخص است و اصل استقلال قوا حکم می‌کند که کسی به خودش اجازه ندهد در کار دیگری دخالت کند و امروز هماهنگی‌ها به بهترین شکل بین قوای سه گانه حاصل شده که نتیجه این هماهنگی‌ها عمران، آبادانی، توسعه و امنیت است.
حمیدی با اشاره به دو نعمت بزرگ سلامت و امنیت نیز گفت: دو نعمت در بین مردم نعمت مجهول است که زمانی که آنها را از دست می‌دهند قدردان می‌شوند یکی سلامتی و دیگری امنیت است، امروز اخباری که از شرایط نا امنی در کشورهای همجوار پخش می‌شود تازه متوجه می‌شویم که کشور ما از چه نعمت با ارزشی برخوردار است و باید قدردان امنیت امروز در جامعه باشیم زیرا هرچه قدردان باشیم ضریب امنیت ارتقا می‌یابد.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مقام معظم رهبری سیاست‌های راهبردی را ترسیم می‌کنند و مسئولان مربوطه اقدامات لازم را برای محقق شدن فرمایشات ایشان انجام می‌دهند دستگاه قضایی نقش خود را در تامین امنیت دارد، نیروهای نظامی، اطلاعاتی، شورای تامین، فرماندارن، علما، معتمدان و مردم وظیفه ای دیگر در این زمینه دارند که وقتی به خوبی انجام شود نتیجه اش امنیت پایدار است امنیت به گونه ای که امروزدر شرقی ترین نقطه کشور گرد هم جمع می‌شویم و این چیزی جز حاصل تلاش مسئولان و همراهی مردم نیست.
حمیدی با تاکید بر اینکه عمران و آبادانی و توسعه جز با همکاری مردم و تلاش مسئولان حاصل نخواهد شد گفت: شهرستان نیکشهر امروز با چند سال قبل بسیار متفاوت است، ایجاد جاده مواصلاتی، راه آهن و سایر پروژه‌های عمرانی درحال ساخت شهرستان، نعمت‌های بزرگی است که حاصل خون شهدای انقلاب است که جان داده اند برای عمران و آبادانی و باید امروز قدردان نعمت‌های پروردگار باشیم.
 

 
آفت قضاوت تبعیت از هوای نفس است
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی بحث قضاوت است گفت: قطعا رهبری معظم انقلاب در رابطه با دستگاه قضایی دغدغه‌های فراوانی دارند.
وی گفت: اگر قوه قضاییه مقتدر باشد و عدالت را در ابعاد مختلف جامعه پیاده کند کشور بیمه می‌شود و راه پیشرفت، توسعه و عمران بیش از پیش فراهم خواهد شد.
حمیدی بیان کرد: در آموزه‌های دینی نیز خداوند نسبت به موضوع قضاوت در بین مردم دغدغه دارند و در واقع نفس کار قضاوت را به پیغمبران خود تفویض کرده که نشان دهنده اهمیت موضوع قضاوت است.
وی گفت: وظیفه ای که خدوند برای قضات در قرآن وضع کرده این است که به حق و بر اساس عدالت قضاوت کنند.
وی بیان کرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی جهت گیری ها و اقداماتی که انجام می شود در راستای احکام اسلامی است و روزبه روز قوانین را با قوانین اسلامی تطبیق می دهیم.
 

 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425736