۰

مک بوک پرو جدید اپل رونمایی شد

مهم ترین دلیل برای برگزاری رویداد Hello Again اپل، رونمایی از جدیدترین مدل مک بوک پرو بود و این اتفاق لحظاتی پیش بالاخره افتاد.
مک بوک
اپل
اپل
مک بوک اپل اپل
به گزارش پاپایا، مدت ها از آخرین باری که اپل لپ تاپ رده بالای خود را دستخوش تغییراتی اساسی کرده می گذرد و کاربران این محصول احساس می کنند که گویا از یاد اپل رفته اند. اما اپل امشب به این روند خاتمه داد و تحولی اساسی در مک بوک پرو خود ایجاد کرد.

اما مهم ترین ویژگی های این محصول جدید اپل

استفاده از فلز در تمام اطراف بدنه، و آنطور که فیل شیلر ادعا داشت، طراحی بسیار نازک، علاوه بر آن، نوار لمسی OLED در بالای دستگاه که همانطور که پیش بینی می شد، بالاخره رونمایی شد. این قابلیت دو روز پیش لو رفت و اکنون شاهد آن هستیم که جایگزین یک سری از کلیدها شده و می توان آن را برای انجام برخی کارهای خاص برنامه ریزی کرد، به نحوی که دستور دلخواه کاربر روی دکمه نمایش داده شود. اپل نام این قسمت را Touch Bar گذاشته و دارای یک بخش نرم افزاری برای جایگزینی با دکمه Esc است.

سبک ترین و باریک ترین مک بوک پرو ای که تاکنون رونمایی شده است. این محصول در رنگ های نقره ای و خاکستری عرضه می شود. مک بوک پرو سیزده اینچی ،وزنی معادل سه پوند دارد و ضخامت آن به 14.9 میلی متر می رسد. این در حالی است که ضخامت این محصول تا پیش از این، هجده میلی متر بود.

ترک پد فورس تاچ مک بوک پرو اکنون بسیار بزرگتر شده است. در واقع، اندازه آن دو برابر شده و نسل دوم فناوری کیبورد با مکانیزم پروانه ای نیز در این مک بوک باریک بکار گرفته شده است. عمر باتری مک بوک پرو نیز به 10 ساعت می رسد.
 یکی دیگر از قابلیت های مهم مک بوک پرو جدید، تراشه T1 است. این تراشه قابلیت جدیدی با نام Secure Enclave را ارائه می کند. آیفون ها و آیپدهای اپل سال ها است که به این ویژگی مجهز اند. T1 تراشه اصلی مک بوک نیست و اکثر پردازش ها بر عهده تراشه های 5 یا 7 هسته ای اینتل خواهد بود. تراشه T1 امکان ارائه سرویس های انحصاری امنیتی اپل را فراهم می کند. این تراشه کلیدی را برای رمزگذاری ارائه می کند که از آن برای حفظات از پیام های خصوصی، اطلاعات تاچ آی دی و حساب های کاربری بکار می رود.
 
 و متاسفانه شایعات صحت داشتند: اپل پورت های استاندارد USB را از مک بوک پرو حذف کرده است. در عوض، نسخه بعدی این لپ تاپ از 4 پورت Thunderbolt 3 برخوردار خواهد بود که ظاهری مشابه با USB-C دارند. بعلاوه، Magsafe نیز از مک بوک پرو حذف خواهد شد و این بدین معناست که شارژهای قدیمی با این محصول جدید قابل استفاده نخواهند بود. اما در مک بوک پرو جک هدفون را دست نزده و این جک هنوز در مک بوک پرو دیده می شود.
 
مک بوک پرو های جدید اپل در سه قیمت 1499، 1799 و 2399 دلار و تا پیش از این پایان سال جاری میلادی عرضه خواهند شد. 
 
 
ض  
 
2  
 
3  
 
4  
 
5  
منبع: verge
کد مطلب: 425820