۰

کاهش جمعیت کیفری زندانها اولویت اصلی دستگاه قضا/پیشگیری از جرم نیازمند همکاری همه دستگاهها است

شورای طبقه بندی زندان سراوان با حضور دادستان این شهرستان تشکیل شد .
زندانها
کیفری
دستگاه قضا
زندانها کیفری دستگاه قضا
به گزارش پاپایا، به نقل از دادمردان، شورای طبقه بندی زندان سراوان با حضور دادستان این شهرستان تشکیل شد .
به گزارش دادمردان،  دادستان ،معاون دادستان و قاضی ناظر بر زندان سراوان  از قسمت های مختلف زندان این شهرستان بازدید و درجلسه شورای طبقه بندی شرکت کردند.
در این جلسه پرونده بیش از شصت نفر از مددجویان بررسی و درخصوص مرخصی،رای باز،آزادی مشروط آنان اظهار نظرشد.
درپایان جلسه دادستان سراوان با حضور در دفتر رئیس زندان از نزدیک و چهره به چهره به بررسی مشکلات مددجویان پرداخت و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.
دادستان دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان سراوان کاهش جعمیت کیفری درزندانها را از اولویت های اصلي دستگاه قضایی دانست و اظهار داشت: امروزه سیاست کاهش جعمیت کیفری از مهمترین اولویتهای دستگاه قضایی است.
حاج محمدی ادامه داد:  علاوه بر ضرورت تعامل مجموعه دستگاه قضایی و زندانها نیازمند همکاری مددجویان در تاثیر پذیری آموزه های اصلاحی و تربیتی زندانها و همچنین پیشگیری از ارتکاب مجدد بزه و جلب رضایت شکات و جبران مافات است.
وی بابیان این که برگزاری منظم شورای طبقه بندی،استفاده از تاسیسات حقوقی جدید ، اجرای دستور العمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانها میتواند در کاهش جمعیت کیفری در زندانها موثر باشد افزود: بازدید مراجع قضایی از زندان‌ها راهکاری مناسب در جهت سرعت بخشیدن به پرونده‌های راکد و تحت قرار زندانیان است و این عمل به کاهش جمعیت کیفری در سطح زندان‌ها منجر می‌شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 425981