۰

هک شدن بیش از ۳۰۰٫۰۰۰ دستگاه اندرویدی از طریق مرورگر Chrome

بیش از ۳۰۰ هزار کاربر اندرویدی که از مرورگر کروم برای مرور صفحات وب استفاده می کنند از اوایل شهریور امسال در خطر آسیب دیدن هستند!
هک شدن, هک کروم, هک گوشی های اندروید, هکر ها
هک شدن, هک کروم, هک گوشی های اندروید, هکر ها
حملات سبک با ابزار های جدید! به گزارش پاپایا، همه چیز طبق معمول باز می گردد به تبلیغات پاپ آپ، کاربر ها نا خواسته پس از باز کردن صفحات وب با چندین و چند صقحه باز ناخواسته روبرو میشوند. یکی از این صفحات کاربر بدون دلیل و با ظاهری فریبنده به اسکن دستگاه برای یافتن ویروس راهنمایی می کند و در نهایت با نصب یک فایل apk و در نهایت گرفتن اطلاعات و دسترسی های نا معتبر سیستم را دچار آسیب دیدگی می کند!
تاکنون بیش از ۳۱۸۰۰۰ کاربر از این طریق و نصب برنامه های کذب و ناخواسته دچار آسیب شده اند.
گوگل در این جور موارد چه کار می کند؟ بستر تبلیغاتی گوگل بسیار وسیع است و طبق آمار بیش از ۹۵ درصد از درآمد این کمپانی مربوط به تبلیغات در سطح وب می باشد. روز دوشنبه بلافاصله بعد از شناسایی این تروجان با نام Svpeng توسط Kaspersky Lab گوگل تمامی درگاه های تبلیغاتی اش را بررسی کرده و تمامی موارد مشکوک را به صورت کامل حذف کرد!
چگونه در دام این هکر ها نیافتیم! ترفند افرادی که با اهداف مخبر دست به کارهای اینچنینی می زنند بسیار واضح است، آنها با ظاهری فریبنده از ناآگاهی کاربران سوء استفاده کرده و آن ها را به بررسی و اسکن گوشی توسط انتی ویروس های دروغین انلاین راهنمایی می کنند!
برای اینکه از این جریان در امان باشید به هیچ عنوان فایل های apk را از منابعی که نمی شناسید دانلود نکنید و به وبسایت های ایرانی و خارجی ابدا اعتماد نکنید!
منبع:نت نوشت
کد مطلب: 426105