۰

مایکروسافت اطمینان داد که آفیس در سیستم عامل کروم کار می کند

در اوایل این هفته شنیدیم که ظاهراً مایکروسافت دسترسی به اپلیکیشن های آفیس را در کامپیوترهای مجهز به سیستم عامل کروم بلاک کرده است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، صاحبان کروم بوک های Asus Flip و Acer R11گزارش کرده اند که هنگام باز کردن اپلیکیشن آفیس یک پیام ارور با مضمون “unsupported on this device” مشاهده می کنند.
گوگل
اندروید
سیستم عامل کروم
گوگل اندروید سیستم عامل کروم
به گزارش پاپایا؛همین موضوع باعث شد شایعاتی مبنی بر اینکه مایکروسافت تمایل ندارد اپلیکیشن های آفیس با دستگاه های کروم سازگار باشند در فضای مجازی منتشر شود. البته به هر دلیلی هم که این مشکل به وجود آمده باشد، مایکروسافت یک بیانیه صادر کرده تا به کاربران اطمینان دهد که اپلیکیشن های آفیس روی دستگاه های کروم نیز به کار خود ادامه خواهند داد.

طبق این بیانیه:
 
استراتژی ما تغییری نکرده است. آفیس اندرویدی روی دستگاه های کروم و از طریق گوگل پلی استور پشتیبانی می شود. با توجه به اینکه گوگل پلی روی سیستم عامل کروم در مرحله بتا قرار دارد، ما با گوگل وارد همکاری شده ایم تا بهترین تجربه را برای کاربران کروم بوک به ارمغان بیاوریم و برای در دسترس قرار دادن این اپلیکیشن ها روی تمامی دستگاه های سازگار برنامه ریزی کنیم.
 

احتمالاً به خاطر دارید که سیستم عامل کروم هم اکنون اپلیکیشن های اندرویدی را پشتیبانی می کند. اپلیکیشن های مایکروسافت آفیس نیز روی اندروید فعال هستند و این یعنی باید با سیستم عامل کروم نیز سازگاری داشته باشند. البته مایکروسافت اشاره کرده است که گوگل پلی در سیستم عامل کروم همچنان در مرحله بتا قرار دارد و این یعنی هنوز مشکلاتی وجود دارد که نیاز به کار بیشتری دارند اما در حالت عادی چیزی عوض نشده است.
منبع: ubergizmo
کد مطلب: 426125