۰

دیدار وزیر ارتباطات با رئیس جمهوری اندونزی/ جوکو ویدودو: اراده دولت اندونزی همکاری نزدیک با ایران است

'محمود واعظی' وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و اندونزی روز جمعه در جاکارتا با 'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی دیدار و گفت وگو کرد.
اندونزی
همکاری
وزیر ارتباطات
اندونزی همکاری وزیر ارتباطات
به گزارش پاپایا؛ به نقل ازایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان و تجدید دعوت از رئیس جمهوری اندونزی برای سفر رسمی به ایران، این سفر را با اهمیت دانست.
واعظی ضمن با اهمیت دانستن ارتقاء سطح روابط دو کشور در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مردمی، هدف از سفرش به اندونزی را برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و اندونزی و طراحی نقشه راه این همکاری ها برای سال آینده دانست.
وی با توجه به حضور گسترده نمایندگان دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در اجلاس کمیسیون مشترک، اظهار امیدواری کرد مقدمات لازم برای هرچه موفقیت آمیزتر کردن سفر رئیس جمهوری اندونزی به تهران با مذاکره و بررسی موضوعات و اسناد مورد نظر دو کشور انجام شود.
وزیر ایرانی همچنین به حوزه های دارای اولویت برای توسعه روابط دو کشور بخصوص در بخش های نفت و گاز و انرژی، بانکی و سرمایه گذاری متقابل، همکاری های بازرگانی و تجاری و تسهیل در فعالیت بخش خصوصی دو کشور و همکاری های بهداشتی و درمانی، گردشگری، محیط زیست و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین اشاره کرد.
وی همچنین مشکلات و ناآرامی های موجود در جهان اسلام از جمله اقدامات تروریستی گروه های فرقه گرا و سلفی در منطقه و سایر نقاط جهان که به نام اسلام با هدف تخریب چهره اسلام رحمانی صورت می گیرد را مورد اشاره قرار داد و بر نقش کشورهای مهم اسلامی برای مبارزه با این پدیده شوم و جلوگیری از سوء استفاده های سیاسی قدرت های فرامنطقه ای و بعضی کشورها که از این گروه های تروریستی حمایت های مالی و تسلیحاتی می کنند، تاکید کرد.
واعظی همچنین خواستار توسعه همکاری های دو جانبه میان ایران و اندونزی و رسیدن حجم مبادلات دو کشور به سطح قابل قبول شد.
'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی نیز در این دیدار با پذیرش دعوت رئیس جمهوری کشورمان از وی برای سفر به تهران در پاسخ به سفر سال گذشته سفر دکتر روحانی به جاکارتا، گفت که کشورش مصمم است روابط دو کشور را در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ارتقا دهد.
وی گفت: اراده دولت اندونزی همکاری نزدیک با ایران است.
رئیس جمهوری اندونزی با اشاره به اینکه کشورش پرجمعیت ترین کشور جهان اسلام است، گفت که اسلام اعتدالی و مدارا، الگو برای همه کشورها است. اسلام رحمت العالمین که خط مشی جمهوری اسلامی ایران نیز می باشد و مبنای اساسی برای روابط با ایران است.
جوکو ویدودو در این دیدار به نقش همکاری کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری نیز اشاره کرد.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی
 
  انتهای پیام /*
کد مطلب: 426190