۰

اولین رویارویی نظامی ایران و آمریکا پس از پیروزی ترامپ رقم خورد

«... هنوز مقامات ایرانی درباره این حادثه واکنشی نشان نداده اند. از تیم ترامپ نیز خواسته شده در این باره توضیحی دهند اما آنان از پاسخ دادن سر باز زده اند».
خلیج فارس
آمریکا
ایران
خلیج فارس آمریکا ایران
به گزارش پاپایا؛  خبرگزاری رویترز (Reuters) در مطلبی زیر عنوان "مقامات رسمی: کشتی ایرانی سلاح خود را به سمت هلیکوپتر آمریکایی نشانه گرفت" نوشت:
 
 
دو مقام دفاعی آمریکا روز دوشنبه به رویترز گفتند، یک کشتی کوچک متعلق به سپاه پاسداران ایران روز یکشنبه سلاح خود را به سوی هلوکپتر نیروی دریایی ارتش آمریکا نشانه گرفت.
 
 
این دو مقام آمریکایی، اقدام کشتی سپاه را "ناامن و غیرحرفه ای" توصیف کرده اند.
 
 
این حادثه، آخرین مورد از سری اقدامات مشابه کشتی های ایرانی در سال جاری [میلادی] بوده است اما اولین گزارش در این باره از زمان پیروزی "دونالد ترامپ" نامزد جمهوری خواهان در انتخابات هشتم نوامبر ریاست جمهوری آمریکا می باشد.
 
 
ترامپ درخلال مبارزات انتخاباتی وعده داده بود در صورتی پیروزی وی، هر کشتی ایرانی که به نیروی دریایی آمریکا در خلیج [فارس] تعرض کند از این آب ها بیرون انداخته خواهد شد.
 
 
هنوز مقامات ایرانی درباره این حادثه واکنشی نشان نداده اند. از تیم ترامپ نیز خواسته شده در این باره توضیحی دهند اما آنان از پاسخ دادن سر باز زده اند.
 
 
مقامات آمریکایی که به شرط فاش نشدن نامشان مصاحبه کرده اند، می گویند این حادثه زمانی اتفاق افتاد که هلیکوپتر (MH-60) آمریکا در فاصله نیم مایلی (8 کلیومتری) دو کشتی ایرانی در آب های بین المللی پرواز می کرد و یکی از کشتی ها سلاح خود را به سمت این هلیکوپتر نشانه گرفت.
 
 
این دو مقام آمریکایی افزودند: این رفتار طبق استانداردهای ما تحریک آمیز قلمداد شده و می تواند به منزله تشدید تنش ها محسوب گردد.
 
 
هنوز مشخص نیست که چه نوع سلاحی به سمت هلیکوپتر آمریکایی نشانه گرفته شده است.
کد مطلب: 426241