۰

افتتاح مركز ديدار با فرشتگان در زاهدان/ كودكان طلاق از محیط های تنش زا دور مي شوند

معاون رئيس كل دادگستري استان از افتتاح مركز ديدار با كودكان طلاق در زاهدان خبر داد.
فرشتگان
طلاق
افتتاح
فرشتگان طلاق افتتاح
به گزارش پاپایا؛ محمد علی حمیدیان در گفت و گو با خبرنگار دادمردان، با اشاره به آثار و تاثيرات  مخرب طلاق در خانواده ها، اظهار داشت: طلاق علاوه بر این که فشار روانی زیادی به زوج ها وارد می کند، برای کودکان نیز استرس زا، غم انگیز و گیج کننده است.
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: ملاقات فرزندان حق مسلم والدینی است که متارکه کرده‌اند که پیش از این روند ملاقات و تحویل فرزند در پاسگاه‌های انتظامی انجام می شد هرکدام از والدین این حق را دارند که بعد از جدایی در فواصل معین با کودک خود ملاقات کنند و حتی مشکلات  مادر یا پدر هم باعث نمی شود از ملاقات وی با فرزندش جلوگیری شود.
وی با اشاره به آسیب هایی که در هنگام ملاقات فرزندان طلاق با والدین آنها در دادگستری ها و کلانتری ها رخ می دهد، افزود:از جمله  آسیبِ این ملاقات ها تأثیر نامطلوب فضای مکان ملاقات و به خطر افتادن امنیت روانی کودک و  آشنایی زودتر از موعد با آسیب های اجتماعی و از بین رفتن حساسیت کودک نسبت به این آسیبها است.
رئيس كل دادگاه هاي عمومي و انقلاب زاهدان با اشاره به ضروری بودن راه اندازی مرکز ملاقات فرزندان طلاق، گفت: در راستای رسالت قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم مرکز ملاقات فرزندان طلاق با والدین آنها طي روزهاي آينده در زاهدان در اردوگاه فاطمه زهرا(س) افتتاح مي شود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: اين مركز كه مركز ديدار با فرشتگان نام دارد با هدف دور ماندن اطفال از ارتباط با محیط های تنش زا و جلوگیری از ایراد آسیب های روانی و عاطفی هفته اينده در مركز استان و پس از آن در ساير شهرستانها داير مي شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 426432