۰

چگونه اجرای خودکار اپلیکیشن ها در اندروید را متوقف کنیم؟

اجرای خودکار اپلیکیشن ها در اندروید باعث کاهش سرعت سیستم شما می شوند. در این مقاله آموزشی قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه اجرای خودکار اپلیکیشن ها در پس ‌زمینه اندروید را متوقف کنید تا سرعت گوشی شما کاهش پیدا نکند.
اجرای خودکار اپلیکیشن اندروید
اجرای خودکار اپلیکیشن اندروید
به گزارش پاپایا؛ به نقل از کلیک – اجرای خودکار اپلیکیشن ها در پس ‌زمینه اندروید، باعث اشغال فضای رم شما می شود و سرعت سیستم شما را کاهش می دهد. هم چنین برخی از آن ها که در پس ‌زمینه و دور از چشم شما فعال هستند، ترافیک اینترنت شما را نیز مصرف می کنند. علاوه بر موارد گفته شده، مصرف باتری گوشی نیز یکی دیگر از معایب اجرای تعداد زیادی اپلیکیشن در پس زمینه سیستم عامل است. بسیاری از اپلیکیشن های پس ‌زمینه بعد از روشن شدن گوشی فعال می شوند و در حالت اجرا دور از چشم ما باقی می مانند، بدون آن که ما به آن ها نیاز داشته باشیم و یا از آن ها استفاده کنیم. در برخی موارد ما از روش ForceStop به منظور متوقف کردن اپلیکیشن ها استفاده می کنیم ولی باز هم بعد از مدتی دوباره اجرا و فعال می شوند، بدون آن که نیازی به وجود آن ها احساس شود و یا در حال استفاده از آن ها باشیم.
یکی از روش ها برای متوقف کردن اجرای اپلیکیشن های فعال پس ‌زمینه، مراجعه به بخش Running App یا Task Manager است. در این قسمت می توانید اپلیکیشن هایی را که استفاده نمی کنید و در پس ‌زمینه فعال هستند، متوقف سازید.
اپلیکیشن Autostart Manager، اپلیکیشن کاربردی برای متوقف کردن اجرای خودکار اپلیکیشن های پس ‌زمینه است. این نرم افزار به شما نشان می دهد  که چه اپلیکیشن هایی در هنگام روشن کردن گوشی به صورت خودکار فعال می شوند و شما می توانید هر کدام را که تمایل دارید متوقف سازید. در حقیقت این نرم افزار مانع از اجرای اپلکیشن های اضافه در گوشی شما می شود و دیگری نیازی نیست اپلیکیشن ها را به صورت دستی غیر فعال کنید. علاوه بر این Autostart Manager با متوقف ساختن اپلیکیشن های اضافی، سرعت سیستم شما را افزایش می دهد.
این نکته را در نظر داشته باشد که چنانچه اپلیکیشن های پیام ‌رسان را که در پس ‌زمینه فعال هستند، غیرفعال کنید، در صورت دریافت کردن پیام‌ جدید، نوتیفیکیشنی دریافت نمی کنید. این مسئله تا زمانی که اپلیکیشن را اجرا کرده و وارد آن شوید، ادامه خواهد داشت. به عبارت دیگر با غیرفعال کردن اپلیکیش های پیام رسان تا زمانی که وارد محیط آن ها نشوید هیچ نوتیفیکیشنی دریافت نخواهید کرد. اپلیکیشن هایی که با رنگ قرمز مقابل آن ها System App نوشته شده است، اپلیکیشن های سیستمی هستند و توصیه می کنیم آن ها را غیرفعال نکنید.
Stop app
برای غیرفعال کردن اجرای اپلیکیشن ها به صورت خودکار کافی است در لیست اپلیکیشن های خود در Autostart Manager، اپلیکیشنی را که قصد غیرفعال کردن آن را داربد، انتخاب نمایید و گزینه Forbid را که در مقابل نام آن وجود دارد، انتخاب کنید. برای بازگرداندن اجرای خودکار اپلیکیشن هم کافی است گزینه Allow را انتخاب کنید.
Stop app
Stop app
این اپلیکیشن را می توانید به صورت رایگان از فروشگاه گوگل‌پلی دانلود نمایید.
نکته مهم: برای استفاده از این اپلیکیشن نیاز به روت شدن گوشی شما است و ما روت کردن گوشی را به خاطر موارد امنیتی توصیه نمی کنیم. اما چنانچه استفاده از این اپلیکیشن را برای گوشی خود ضروری می دانید، می توانید این کار را انجام دهید.
کد مطلب: 426582