۰

اولین پاسخ جدی عربستان به ترامپ

ترامپ همچنین گفته است که کشورهای عربی شورای همکاری باید پول لازم برای ایجاد مناطق امن در سوریه جهت خارج نشدن مردم سوریه برای یورش به غرب به عنوان پناهجو را پرداخت کنند.
پاسخ  |  بین الملل  |  عربستان
پاسخ | بین الملل | عربستان
به گزارش پاپایا؛ به نقل از اسپوتنیک روسیه، عربستان سعودی اولین پاسخ جدی خود را به تغییر سیاست های آمریکا داد.
 
بنا بر این گزارش، عربستان در حال بررسی متوقف کردن همه سرمایگذاری های خود در پاسخ به اظهارات اخیر ترامپ همچنین به خاطر قانون "جاستا" می باشد.
 
قانون جاستا که به قانون عدالت برای مبارزه با حامیان تروریسم مشهور است، حق شکایت از عربستان را به خانواده های قربانیان حادثه 11 سپتامبر می دهد.
 
ترامپ هم ضمن حمایت از قانون جاستا، گفته است که ریاض باید حق حمایت آمریکا از عربستان را پرداخت کند. 
 
ترامپ همچنین گفته است که کشورهای عربی شورای همکاری باید پول لازم برای ایجاد مناطق امن در سوریه جهت خارج نشدن مردم سوریه برای یورش به غرب به عنوان پناهجو را پرداخت کنند.
 
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا صبح دیروز (جمعه) طی سخنانی در برابر طرفداران خود در شهر «هرشی» در جنوب شرق ایالت پنسیلوانیا در شمال شرق این کشور، بار دیگر نسبت به ایجاد مناطق امن در خاک سوریه و درخواست از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای تامین  منابع مالی این طرح متعهد شد.
 
بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری منتخب آمریکا با تاکید بر این که آن چه در سوریه روی می دهد، بسیار تاسف بار است، هدف از طرح ایجاد مناطق امن در این کشور را کمک به غیر نظامیان عنوان کرد.
 
ترامپ با با اذعان به این که آمریکا به دلیل حجم بالای بدهی عمومی خود نمی تواند هزینه طرح مذکور را تامین کند، خاطر نشان ساخت که از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس درخواست خواهد کرد اموال لازم برای اجرای این طرح را پرداخت کنند.
 
رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین برخی وعده های خود در جریان رقابت های انتخاباتی برای تصدی این پست از جمله مخالفت با سیاست دولت کنونی این کشور در پشتیبانی از تغییر نظام های حکمرانی در جهان، نابودی گروهک تروریستی داعش، ساخت دیوار حایل در مرز با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیر قانونی و تقویت توانایی ارتش کشورش را بار دیگر مورد تاکید قرار داد.
 
کد مطلب: 426629