۰

افزایش ۸ درصدی شاخص سواد آموزی دراستان/ قبولی دانش آموزان در کنکور سراسری رشد چشمگیر داشته است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: سیستان و بلوچستان با رشد 5 پله ای در آزمون سراسری به رتبه ۲۸ کشوری دست یافته است.
شاخص
سواد آموزی
افزایش
شاخص سواد آموزی افزایش
به گزارش پاپایا؛ به نقل از دادمردان، عصرامروز سه شنبه جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.
در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ضمن برسی چهار شاخص آموزشی در استان، اظهار داشت: شاخص سواد در استان پس از افتتاح نهضت سواد آموزی ۸ درصد رشد داشته و این درحالی است که رشد شاخص کشوری۳درصد بوده است.
وی افزود: در رابطه با شاخص کیفی نیز استان رشد خوبی داشته و از رتبه ۳۳ در کنکور سراسری به رتبه ۲۸ کشوری دست یافته ایم و اینها همه به همت خود دانش آموزان، حمایت و کمک های مالی و کلاسهای آموزشی است که شامل۹۰ هزار ساعت کلاس رایگان برای دانش آموزان بوده است.
علیرضا نخعی با اشاره به رشد نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی، بیان کرد: امسال نیز برای نخستین بار نمره میانگین امتحانات نهایی از زیر ۱۰ به ۱۱ رسید و نرخ باسوادی نیز با یک جهش خوب از سال 92 تا کنون هفت درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: در شاخص پیش دبستانی نیز به میانگین کشور دست رسیده ایم به گونه ای که این شاخص در کشور 60 و استان ما 59 است که برنامه و هدف گذاری ما این است تا به کشور برسیم.
مدیرکل آموزش وپرورش استان در پایان با تاکید بر اینکه در میانگین پوشش دوره های مختلف تحصیلی رشد قابل توجهی داشته ایم، تصریح کرد: با اجرای طرح عدالت آموزشی با مراجعه خانه به خانه تلاش کردیم افرادی که از تحصیل باز مانده اند را به کلاس درس برسند.
 
انتهای پیام//
کد مطلب: 426828