۰

حمله ایران به اردوغان/ همپیمانان ترکیه هدف حمله نظامی قرار گرفتند

روسیه
سوریه
عربستان
روسیه سوریه عربستان
به گزارش پاپایا؛ روزنامه سعودی "عکاظ" در گزارشی مدعی شد: «بعد از آنکه ایران از نقشه ترکیه برای خارج کردن حزب الله و گروه های شبه نظامی وابسته به ایران از سوریه پی برد، به اردوغان رییس جمهوری ترکیه حمله ور شد.»
 
عکاظ در ادامه ادعا کرد: «ایران  تصریحات برخی مسئولان خود درباره مذاکرات آستانه را رسانه ای کرد و اردوغان را به خاطر عملیات "سپر فرات" نشانه گرفت. از آن سو هم دمشق از طریق هماهنگی با ایران همپیمانان ترکیه در "وادی بردی" را هدف حملات نظامی قرار دادند.»
 
گفتنی است که ترکیه درخواست هایی هماهنگ نشده با روسیه را از ایران مبنی بر خارج شدن حزب الله از سوریه مطرح کرده است. این در حالی است که گروه های تروریستی همپیمان ترکیه از چندین کشور در سوریه علیه مردم این کشور وارد جنگ شده اند.
 
به دنبال این درخواست های مکرر، ایران رسما پاسخ منفی داد و از زبان علاءالدین بروجردی اعلام کرد که حزب الله و نیروهای ایرانی با هماهنگی دولت سوریه و به درخواست دمشق وارد این کشور شده اند و اگر قرار است کسی از سوریه خارج شود، آنهایی هستند که بدون درخواست دمشق و بی اجازه به خاک سوریه تجاوز کرده اند.
 
ترکیه عملیات موسوم به سپر فرات را در شمال سوریه به بهانه مقابله با داعش صورت داده و ضمن تجاوز به خاک این کشور مدعی است که می خواهد شهر الباب را از دست داعش آزاد کند.
کد مطلب: 426978