۰

کشف بیش از ۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان/ سوء استفاده قاچاقچیان سوخت از ضعف آگاهی مرز نشینان سیستان و بلوچستان

جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: متاسفانه اغلب قاچاق های باندی با استفاده از ضعف آگاهی مرز نشینان از آنان سوء استفاده می کنند.
سوخت
قاچاقچیان
کشف
سوخت قاچاقچیان کشف
به گزارش پاپایا؛ محمد محبی در گفت و گو با خبرنگار دادمردان، با اشاره به اینکه متناسب با سیاست های اقتصادی و اجتماعی در هر جامعه، فرایند مبارزه با قاچاق کالا شکلی منحصر به فرد پیدا میکند، اظهار داشت: برای رسیدن به این سیاست و پیرو تسهیل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیش از۱۴سازمان متولی در استان به انجام وظایف قانونی می پردازند.
وی افزود: تاکنون در حوزه مسایل و مشکلات قاچاق سوخت اقدامات زیادی صورت گرفته و با انجام این فعالیت های میدانی این امر مغرض گردید که بیش از ۷۰درصد از سوخت قاچاق استان از استان های مجاور صورت وارد می شود.
جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از در ادامه با اشاره به برنامه های پیشگیرانه در راستای کاهش قاچاق سوخت در استان، بیان کرد: تلاش برای افزایش مجازات قاچاقچیان عمده و دانه درشت ها در حوزه قاچاق سوخت در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است اما متاسفانه اغلب قاچاق های باندی با استفاده از ضعف آگاهی مرز نشینان از آنان سوء استفاده می کنند.
وی با اشاره به سامانه GPsآنلاین گفت: تنها در سال گذشته با بهرگیری از این ظرفیت بیش از ۷۲میلیون لیتر سوخت در استان صرفه جویی گردیده است.
محبی با بیان اینکه بیش از ۶۰درصد سهمیه نفت و گاز استان به بخش حمل و نقل اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: تخصیص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش گام موثری در پیشگیری از قاچاق سوخت است به گونه ای که  تنها در نه ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۶۰تانکر قاچاق سوخت با همکاری نیروی انتظامی کشف شد.
وی ادامه داد: افزایش فعالیت های نهادهای اجتماعی و ایجاد یک مطالبه جمعی در امر مبارزه با قاچاق سوخت می تواند در فرایند مبارزه با قاچاق اثرات مثبت و بی همتایی داشته باشد.
در پایان این مسئول با اشاره به آمار کشفیات سوخت قاچاق در سال جاری، تصریح کرد: تنها در نه ماهه سال جاری بیش از ۷/۵میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط دستگاه انتظامی کشف شده است.
 
انتهای پیام//
کد مطلب: 427100