۰

به هیچ عنوان جناح و مذهب در قضاوت ملاک نیست/درگیریهای طایفه ای موجب از بین رفتن سرمایه می شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین چیز در مقوله خدمت، توجه به انسانیت است و ما در بحث قضاوت و تصمیم گیری کاری به جناح و مذهب نداریم.
اختلافات طایفه ای
توان
ریش سفیدان
اختلافات طایفه ای توان ریش سفیدان
به گزارش پاپایا؛ به نقل از دادمردان، حجت الاسلام علی موحدی راد در دیدار با جمعی از سران طوایف، بزرگان و  علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مردمان این استان، مردمانی فهیم، صبور، قانع و لایق خدمات هستند و بنده نیز برای برای جهاد و خدمت شبانه روزی به این استان آمده ام.
وی افزود: مهمترین چیز در مقوله خدمت، توجه به انسانیت است و ما در بحث قضاوت و تصمیم گیری کاری به جناح و مذهب نداریم زیرا قاضی باید مجتهد باشد و اگر مجتهد نیست با اجازه رهبری اذن پیدا می‌کند تا در امور مردم قضاوت کند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ادامه داد: امروز دوران خشنونت و جاهلیت تمام شده و وقتی کسی با سلاح اقدام به قتل افراد بیگناه می‌کند با توجه به فضای رسانه ای عصر امروز، خبر آن در ابعاد مختلف منتشر و  این خود بر ایجاد ناامنی می‌افزاید.
وی با تاکید بر اینکه اقداماتی نظیر درگیری‌های طایفه ای موجب از بین رفتن سرمایه و فرار سرمایه گذار از استان خواهد شد، گفت: امروز باید از توان و ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان طوایف نهایت استفاده را داشته باشیم و پرونده‌ها را با استفاده از حضور این افراد تاثیر گذار حل و فصل کنیم.
موحدی راد تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا اختلاف طولانی بین دو طایفه گمشادزهی و شهنوازی را با استفاده از حضور بزرگان و ریش سفیدان، همکارنمان در سپاه و نقش موثر و اثر گذار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مسجد مکی زاهدان حل و به سازش منتهی کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه وحدت بین اقوام نیز گفت: ایشان تاکید فراوانی به موضوع وحدت بین شیعه و سنی و تقویت حس برادری و برابری در بین مسلمانان دارند بنابراین اگر خلاف منویات رهبری معظم نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل و یا بر اساس هوای نفس تصمیم گیری کنیم این اقدامات خلاف قانون و خلاف شرع خواهد بود.
موحدی راد یادآور شد: در بحث حل مشکلات سیستان و بلوچستان خود را یک زاهدانی، یک سیستانی و یک بلوچستان می‌دانم این یعنی در اتخاذ تصمیماتم قومیت افراد هیچ فرقی برایم نخواهند داشت و امیدواریم خداوند متعال در این مسیر مرا همراهی کند.
 

 

 

 

 

 
 
انتهای پیام//
کد مطلب: 427219